۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85065025
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

تحقق شعار امسال نیازمند اقدام و عمل جهادی است

۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85065025
تحقق شعار امسال نیازمند اقدام و عمل جهادی است

خمین - ایرنا - خطیب جمعه خمین گفت: تحقق شعار امسال نیازمند تبیین همگانی و اقدام و عمل جهادی است و این شعار آغاز یک حرکت در جمهوری اسلامی است. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام سید« قاسم میرصادقی» در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خمین، افزود: دولت انقلابی سیزدهم که باور عمیق تری به جنگ اقتصادی فعلی و نگاه صریح تری به اقتصاد مقاومتی دارد با توجه به درون زایی و برون زایی منطقه‌ای برای مهار تورم و رشد تولید برنامه‌ریزی کند.

وی با بیان اینکه تمام کشورها با تورم مواجه هستند، ادامه داد: کشورهای پیشرفته تورم مزمن و افسار گسیخته ندارند اما کشورهای در حال توسعه با این نوع از تورم مواجه هستند.

امام جمعه خمین توضیح داد: ایران قبل از انقلاب اسلامی نیز تورم داشته و در سال های اخیر تورم ۵۰ درصدی را تجربه کرده است.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: برخی تورم‌ها ناشی از فشار تقاضا است به دلیل اینکه تامین آن نیازها وجود ندارد و افزایش صادرات سبب رشد تورم می‌شود.

وی فشار هزینه‌ها را عامل دیگر تورم دانست و افزود: افزایش دستمزدها و کاهش بهره‌وری یک واحد تولیدی، افزایش قیمت‌ها نیز از دیگر عوامل تورم است.

امام جمعه خمین با بیان اینکه کشور ما با تورم ساختاری مواجه است، گفت: صنعتی شدن کشورها و افزایش مصرف گرایی سبب افزایش قیمت نسبی محصولات می‌شود و به سایر بخش‌های اقتصادی نیز سرایت می‌کند.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: کاهش خرید مردم، کسری بودجه و استقراض از بانک مرکزی عوامل عمده تورم ساختای در کشور است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه دولت‌های مختلف با عوامل و آثار تورمی موفقیت آمیز نبوده است، افزود: دولت انقلابی سیزدهم باید با مدیریت نقدینگی ، کاهش وابستگی بودجه به نفت، ارزیابی ترازنامه بانک‌ها تورم را مهار کند.

خطیب جمعه خمین ، رشد تولید را کلید اساسی حل مشکلات کشور عنوان کرد و اظهار کرد: رشد تولید نیازمند برنامه‌ریزی است.

حجت الاسلام میرصادقی ادامه داد: با وجود اینکه صندوق بین المللی پول ایران را به عنوان سومین اقتصاد منطقه معرفی می‌کند اما با آن دو کشور فاصله زیادی دارد.

امام جمعه خمین یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران سالی را پشت سر گذاشت که ملتش سرافرازانه از جنگ ترکیبی دشمن در اغتشاشات عبور کرد و در ۲۲ بهمن پارسال حماسه ای جاودانه آفریدند.

حجت الاسلام میرصادقی گفت: دولت‌ها باید قدر این ایستادگی را بدانند و تلاش کنند کشور را در جایگاهی قرار دهند که الگویی برای آزادیخواهان دنیا باشد.

وی افزود: آمریکای جهان خوار از نظم ضد آمریکایی که توسط ایران رقم می خورد ناراحت است.

خطیب جمعه خمین با اشاره به سالروز ارتحال آیت الله بروجردی گفت: تبیین جایگاه علما در پیروزی انقلاب اسلامی نیازمند بازخوانی است.

حجت الاسلام میرصادقی با تبریک حلول ماه مبارک رمضان، گفت: حلول این ماه در طلیعه سال نو، شروع معنوی و شکوفایی اقتصادی برای مردم ایران به ارمغان خواهد آورد.

خمین در جنوب استان مرکزی است و این شهرستان با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای بخش‌های مرکزی و کمره و شهرهای خمین و قورچی باشی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha