۶ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۳۰
کد خبرنگار: 1003
کد خبر: 85066215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خودروهای شخصی عامل ۷۶ درصد سوانح رانندگی در ایلام هستند

ایلام - ایرنا - رییس پلیس راه ایلام گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا چهارم فروردین ماه ۷۶ درصد سوانح رانندگی توسط خودروهای سواری شخصی روی داده است.

سرهنگ ابوالفضل کهزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز شده و تا پایان تعطیلات ادامه می یابد، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند تا چهارم فروردین ماه ۱۱ درصد از سوانح رانندگی رخ داده بدلیل تخطی از سرعت مطمئنه ، ۲۱ درصد عدم توجه به جلو ، ۳۴ درصد انحراف به چپ ، ۱۶ درصد عدم رعایت حق تقدم و هشت درصد نیز خواب آلودگی بوده است.

وی افزود: ۷۶ درصد تصادفات روی داده طی این مدت توسط سواری های شخصی ، ۱۱ درصد وانت درصد ، پنج درصد کامیون ، پنج درصد موتورسیکلت و سه درصد نیز اتوبوس صورت گرفته است.

رییس پلیس راه ایلام یادآور شد: پراکندگی تصادفات روی داده از ساعت ۲۴ تا چهار صبح هشت درصد ، چهار صبح تا هشت صبح هشت درصد ، هشت صبح تا ۱۲ ظهر ۱۶ درصد ، ۱۲ ظهر تا ۱۶ عصر ۲۹ درصد ، ۱۶ عصر تا ۲۰ شب ۲۴ درصد و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ نیمه شب نیز ۱۶ درصد انجام گرفته است.

سرهنگ کهزادی تاکید کرد: ۵۸ درصد حوادث رانندگی روی داده در تعطیلات نوروزی امسال ناشی از تصادف خودرو با خودرو ، هشت درصد تصادف با موتورسیکلت ، ۲۱ درصد واژگونی و خروج از جاده نیز ۱۳ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: پنج درصد حوادث در کیلومتر صفر تا ۱۰ شهرها ، ۱۳ درصد از کیلومتر ۱۱ تا ۲۰ ، ۳۲ درصد از کیلومتر ۲۱ تا ۳۰ ، ۲۱ درصد از کیلومتر ۳۱ تا ۴۰ ، ۱۳ درصد از کیلومتر ۴۱ تا ۵۰ و از کیلومتر ۵۰ به بالا نیز ۱۶ درصد تصادفات روی داده است.

رییس پلیس راه ایلام با اشاره به فعالیت ۵۶ واحد گشت محسوس و نامحسوس در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ گفت: ۱۴ دستگاه خودرو نیز از سایر دستگاه های شهرستان ایلام برای نظارت بیشتر بر ترددها بکارگیری شده است و این طرح تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha