التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

کرمانشاه – ایرنا – اجرای طرح توسعه شرکت ایران خودرو کرمانشاه، گام جدی دولت سیزدهم برای ایجاد اشتغال پایدار در این استان است که در جهت زدودن غبار بیکاری و التیام بخش این زخمه کهنه در دستور کار مسئولان ارشد استان و ایران خودرو قرار دارد.

به گزارش یکشنبه ایرنا، با توجه به اینکه استان کرمانشاه حدود ۱۰۰ هزار نفر بیکار دارد که ۴۰ درصد از آن را دانش‌آموختگان بیکار تشکیل می دهند، ایجاد اشتغال و رونق تولید یکی از برنامه های اصلی دولت سیزدهم، استاندار و مجموعه مدیران استانی و ملی است که تحقق طرح توسعه شرکت ایران خودرو گامی بلند در راستای کاهش و ریشه کنی بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان کرمانشاهی است.

نشست توسعه تولید و اشتغالزایی ایران‌خودرو کرمانشاه

نشست توسعه تولید و اشتغالزایی کارخانه ایران خودرو کرمانشاه در راستای تحقق شعار سال با حضور آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه و علیمردان عظیمی مدیرعامل شرکت خودروسازی ایران خودرو در سرسرای جلسات استانداری برگزار و تصمیماتی برای سرمایه گذاری های جدید در استان اتخاذ شد.

در این جلسه حجت الاسلام حسینی کیا نماینده سنقر و کلیایی و محمد رشیدی نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل صمت و مدیر ایران خودرو کرمانشاه هم حضور داشتند.

التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

پیگیری عملیاتی توافقات سرمایه گذاری و اشتغالزایی در حوزه قطعه سازی

استاندار کرمانشاه به همراه مدیرعامل شرکت ایران خودرو پس از نشستی اقتصادی در محل استانداری عازم شهرستان صحنه شدند و از کارخانه ایران خودرو بازدید کردند.

در جریان این بازدید، توافقات سرمایه گذاری و اشتغالزایی استان کرمانشاه و شرکت ایران خودرو از جمله در حوزه تاسیس کارخانجات قطعه سازی پیگیری شد.

التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

توافقات اشتغال آفرین کرمانشاه و شرکت ایران خودرو

استاندار کرمانشاه از توافقات اشتغال آفرین استان با شرکت ایران خودرو خبر داد.

«محمدطیب صحرایی» در حاشیه بازدید از کارخانه ایران خودرو صحنه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، عنوان کرد: حوزه صنعت یکی از عرصه‌های بسیار مهم تولید و اشتغال در استان کرمانشاه است.

وی افزود: خوشبختانه یک مجموعه تولیدی و پویای خودروسازی توسط ایران خودرو در شهرک صنعتی صحنه ایجاد شده و برای بسیاری از جوانان استان ایجاد اشتغال کرده است.

مقام عالی استان عنوان کرد: امروز در نشست مشترکی که با حضور مدیرعامل ایران خودرو برگزار شد توافقات بسیار خوبی در راستای اشتغال آفرینی استان صورت گرفت.

وی افزود: خوشبختانه موضوع افزایش ظرفیت تولید کارخانه ایران خودرو کرمانشاه مورد توافق قرار گرفت.

صحرایی ادامه داد: همچنین در کنار مجموعه ایران خودرو، استان کرمانشاه از واحدهای قطعه ساز بسیار توانمندی هم برخوردار است که خوشبختانه در مورد استفاده ایران خودرو از تولیدات آن‌ها، توافقاتی به عمل آمد.

وی تاکید کرد: ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه قطعه سازی می تواند یک ظرفیت مناسب برای اشتغال پایدار در استان فراهم کند.

التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

در حاشیه این نشست یکی از قطعه سازان کرمانشاه در حضور مدیرعامل ایران خودرو به معرفی توانمندی‌های مجموعه تولیدی خود پرداخت که با استقبال عظیمی و قول مساعد وی در زمینه عقد قرارداد خرید قطعات تولیدی این مجموعه روبرو شد.

همچنین در ادامه این بازدید، ساختمان انتظار مشتریان کارخانه ایران خودرو کرمانشاه هم افتتاح شد.

پروژه ایران خودرو صحنه در استان کرمانشاه که مصوب سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۰ بود، از سال ۱۳۹۴ کلید خورد و در سال ۹۶ با ظرفیت تولید ۱۲۰ دستگاه خودرو به بهره برداری رسید و هم اکنون با تولید سالانه 43 هزار خودرو برای ۵۳۰ نفر کار ایجاد شده است و همچنین تولید خودروهای آپشنال با امکانات (مانیتور، رینگ آلمینیومی، سنسور باران چراغ‌های جلو و برف پاک کن، نمایشگر باد لاستیک ها و ...) با کلاس های Xu۷ , Xup , Tu۵ را در دستور کار خود قرار داده است.

التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

بازدید میدانی استاندار کرمانشاه از نحوه خدمات رسانی به مسافران نوروزی صحنه

استاندار کرمانشاه در ادامه و در هفتمین سفر شهرستانی خود پس از بازدید کارخانه ایران خودرو، وارد شهر صحنه شد و وضعیت خدمات رسانی ستاد خدمات سفر به مسافران نوروزی را بررسی و ارزیابی کرد.

صحرایی پس از بازدید برخی پارک‌ها، مساجد و مراکز خدمات عمومی این شهر، از مجموعه تفریحی دربند صحنه به صورت میدانی بازدید کرد.

استاندار کرمانشاه همچنین از غرفه های صنایع دستی و سوغات محلی صحنه واقع در این مجموعه گردشگری بازدید کرد و با غرفه داران به گفت گو پرداخت.

وی خطاب به فرماندار و شهردار صحنه و مدیرکل میراث فرهنگی استان بر توسعه زمینه های عرضه و فروش محصولات بومی و کسب و کارهای حوزه صنایع دستی تاکید کرد.

در جریان این بازدید مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان متعهد شد که پس از تامین زمین از سوی شهرداری صحنه، نمایشگاهی از صنایع دستی آماده و غرفه های آن را در اختیار تولیدکنندگان شهرستان قرار دهد.

التیام زخم کهنه بیکاری کرمانشاه با توسعه صنعت خودروسازی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha