یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از جاذبه‌های رامسر دیدن کردند

نوشهر- ایرنا- یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر و گردشگر از آغاز طرح نوروزی تا هشتم فروردین از جاذبه های طبیعی و تاریخی شهرستان رامسر عروس شهرهای ایران دیدن کرده اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرودگاه، مجموعه گردشگری، رفاهی و خدماتی تله کابین، چشمه های آبگرم معدنی، محوطه های تاریخی مانند قلعه مارکوه، منطقه گردشگری جواهرده، نزدیکی به جنگل های سرسبز هیرکانی و همسایگی نزدیک با دریا، مجموعه های شهدای موزه از جمله کاخ موزه، مرمر و عاج از جمله مزیت های ممتاز رامسر است که به ویژه در ایام نوروز خاستگاه میلیون ها مسافر، گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری رامسر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار دشت : برابر آخرین آمار ثبت شده در دبیرخانه ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی طی این مدت این شهرستان پذیرای دست کم ۵۰۰ هزار مسافر شب اقامت بوده که این آمار نسبت به مدت مشابه تعطیلات سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

نادر سحرخیز افزود: به علت استقبال مسافران و گردشگران در نوروز امسال ظرفیت مراکز اقامتی شهرستان در سومین روز فروردین تکمیل شده است.

وی بیان داشت : دایر بودن موزه ها نقش تعیین کننده ای در جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران تاریخ دوست این شهرستان دارد و آمار بازدید از موزه ها طبق گزارش ها از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تاکنون به مرز ۲۰۰ هزار نفر رسید و این خود گواه بر گردشگرپذیر بودن این شهرستان است.

مجموعه موزه های شهدای رامسر، شامل ۹ موزه است که هفت موزه آن تخصصی و ۲ موزه دیگر هم باز در گستره ای حدود ۱۲ هکتار است، این موزه ها هدایای مرمر، عاج، حمام، آوندها، مردم شناسی و حمام نام دارد.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از جاذبه‌های رامسر دیدن کردند

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر گفت : با توجه به گستره جغرافیایی اندک رامسر نسبت به سایر شهرستان های استان این شهرستان غرب مازندران در نوروز امسال در جذب مسافر رتبه نخست را کسب کرده است.

سحرخیز افزود: از سال گذشته تاکنون آمار تخت های مراکز اقامتی این شهرستان از ۹۰ هزار به ۱۱۵ هزار تخت افزایش یافت و فروکش شدن ویروس کرونا، دایر کردن نمایشگاه های صنایع دستی اقوام در نقاط ساحلی و در جوار موزه ها نسبت به ماندگاری و اقامت در شب مسافران بی تاثیر نبوده است.

طبق آمار موجود در تعطیلات نوروز سال گذشته یک میلیون مسافر شب اقامت در رامسر به ثبت رسید.

در این شهرستان ۸۰ هزار نفری ۲۷ باب هتل، ۶ هزار باب خانه مسافر، ۶ اردوگاه، هشت باب مرکز دولتی، ۲۰۰ باب واحد آموزشی و حدود ۳۰ باب اقامتگاه بوم گردی فعالیت دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران تعداد اقامت مسافران در این استان از آغاز اجرای طرح نوروزی تاکنون را ۱۰ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۷۵۸ نفر شب اعلام کرد.

صادق برزگر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این میزان اقامت در دوره زمانی ۱۶ اسفند پارسال تا پایان روز ششم فروردین ماه است.
وی ادامه داد: اوج ثبت اقامت مسافران نوروزی مازندران مربوط به پنجم فروردین سال جاری به تعداد یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۱۹۸ نفرشب است.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر از جاذبه‌های رامسر دیدن کردند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha