مدیر امور آب: وضعیت منابع آبی مراغه امیدبخش است

مراغه- ایرنا- مدیر امور آب مراغه با اشاره به اینکه از مهرماه سال گذشته تا به امروز حدود ۱۸۵ میلی‌متر بارندگی در این شهرستان ثبت شده است، بیان کرد: این حجم از بارندگی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ میلی‌متر کاهش یافته اما میزان کسری در فروردین ماه جاری جبران می‌شود و وضعیت منابع آبی امیدبخش است.  

«عبدالله فرمانی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پوشش برف دامنه جنوبی سهند نیز در مقایسه با سال قبل بهبود پیدا کرده که رهاورد آن افزایش ورودی آب به سد علویان مراغه است.

مدیر امور آب مراغه: پوشش برف در دامنه جنوبی سهند از میزان آن در زمان مشابه سال گذشته بیشتر است

به گفته وی ورودی آب به سد علویان مراغه نسبت به زمان مشابه سال قبل افزایش ۵۰ درصدی دارد و انتظار می‌رود تا در سایه بارش‌های فروردین ماه، میزان ذخیره آب در مخزن این سد نیز در مقایسه با سال قبل بیشتر شود.

«فرمانی» با تاکید بر اینکه امسال از لحاظ تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی مراغه و شهرستان‌های پایین‌دست نگرانی چندانی وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد که مردم منطقه نیز با رعایت الگوی مصرف، در زمینه مدیریت منابع آبی مشارکت فعال داشته باشند.

تامین آب شهرک صنعتی مراغه در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

مدیر امور آب مراغه در مورد تامین آب مورد نیاز برای شهرک صنعتی مراغه که جزو مطالبه‌های چندین ساله سرمایه‌گذاران این شهرک است نیز بیان کرد: خوشبختانه به دنبال پیگیری مسئولان شهرک صنعتی و فرمانداری مراغه در سال گذشته، امکان تامین آب به میزان ۱۵ لیتر بر ثانیه محقق شد.

«فرمانی» ادامه داد: تامین این میزان آب از سد علویان و انتقال آن از طریق خط لوله شرکت «کاوه سودا» مورد موافقت قرار گرفته است و ارایه مستندات لازم، طرح نحوه انتقال و اخذ اشتراک آن باید توسط شهرک صنعتی پیگیری شود.

وی ابراز امیدواری کرد که مراحل اداری و اخذ اشتراک آن در سال جاری انجام شده و به یکی از انتظارات به‌حق سرمایه‌گذاران در شهرک صنعتی مراغه جامعه عمل پوشانده شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، روند تکمیل زیرساخت‌های شهرک صنعتی مراغه در دولت مردمی شتاب گرفته و تکمیل و تجهیز ساختمان آتش‌نشانی، بهسازی معابر، تجهیز معابر به دوربین‌های مداربسته و اجرای فیبر نوری نیز از دیگر زیرساخت‌هایی محسوب می‌شود که طی سال گذشته در این شهرک صنعتی تامین شده است.

تامین آب مورد نیاز شهرک صنعتی مراغه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان‌شرقی که ۱۶ آذر سال گذشته و با محوریت مراغه در محل فرمانداری برگزار شده بود، تصویب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha