۹۱ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان اردبیل در دست اجراست

اردبیل - ایرنا - مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از اجرای ۹۱ پروژه سرمایه گذاری گردشگری در چهارچوب رویداد اردبیل ۲۰۲۳ خبر داد.

حسن محمدی ادیب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا پایان امسال ۴۰ پروژه در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: مجموعه متنوعی از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و انسان ساخت موجود در اردبیل دلیلی بر انتخاب استان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ است.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل افزود: جاذبه‌های کم‌نظیری در استان اردبیل وجود دارد که از آن جمله می‌توان به مجموعه جهانی شیخ‌صفی به عنوان اثر ثبت جهانی ، ۲ پایگاه ملی ، بیش از هزار و ۱۰۰ اثر ثبت شده ، ۴۰ مجموعه آبدرمانی، پل‌های معلق، طبیعت سحرانگیز و سایر جاذبه‌ها اشاره کرد.

وی همچنین گفت: با برنامه‌ریزی‌های قبلی و جلساتی که در وزارت خارجه، دبیرخانه اکو و وزارت میراث‌فرهنگی انجام شده است آمادگی خوبی در استان وجود دارد و بعد از ماه مبارک رمضان در قالب اجرای برنامه افتتاحیه و جشنواره کوچ عشایر میزبان سفرای کشورهای عضو اکو هستیم.

وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در نشستی که در مهر ماه ۱۳۹۸ در خجند تاجیکستان برای توسعه گردشگری مشترک بین این کشورها برگزار شد، شهر اردبیل را برای سال ۲۰۲۳ به عنوان پایتخت گردشگری این کشورها انتخاب و تصویب کردند.

بر این اساس، برنامه‌های رویداد "اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو" با آغاز سال نو میلادی آغاز شده و تا یک سال آینده ادامه خواهد داشت.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این استان در نظر گرفته شده است ، ۳۲ واحد هتل با بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تخت، ۸۷ واحد هتل آپارتمان با بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تخت، ۹۸ واحد میهمانپذیر با بیش از چهار هزار و ۶۰۰ تخت، سه واحد کمپینگ گردشگری با ۴۰ تخت، ۲ واحد مجتمع گردشگری با ۱۵۰ تخت و ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی با ۵۰ تخت در استان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha