۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبرنگار: 860
کد خبر: 85068074
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰۰ نوروزگاه عشایری در کشور برپا شده است

۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۳۲
کد خبر: 85068074
۶۰۰ نوروزگاه عشایری در کشور برپا شده است

بروجرد - ایرنا - رییس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال بیش از ۶۰۰ سیاه چادر و نوروزگاه عشایری در سراسر کشور برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی برپا شده که ۱۶ مورد از این نوروزگاه‌ها در استان لرستان دایر است.

به گزارش ایرنا، علیرضا رحیمی روز سه شنبه در بازدید از نوروزگاه عشایری شهرستان بروجرد اظهار کرد: این نوروزگاه ها در داخل برخی از شهرستان‌ها و کیلومتر ۳۰ ورودی شهرهای استان دایر شده که با استقبال خوبی از سوی مردم و مسافران نوروزی ،همراه شده است.

وی افزود: در این نوروزگاه‌ها مردم با فرهنگ و سبک زندگی عشایر و آداب و رسوم نوروزی آنان آشنا می شوند و تولیدات با کیفیت صنایع دستی، فراورده‌های لبنی و گیاهان دارویی عشایر به مسافران و بازدیدکنندگان عرضه می شود که فرصتی برای تقویت و رشد تولید و اقتصاد جامعه عشایری کشور نیز قلمداد می شود.

رییس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران بیان کرد: نوروزگاه‌های عشایری پیش از آغاز نوروز برپا شده است و تا ۱۵ فروردین اماده ارایه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

وی با اشاره به اهمیت تولیدات عشایر در تامین امنیت غدایی کشور گفت: عشایر کشور حدود یک و نیم درصد جمعیت کشور را تشکیل می دهند و سالانه ۲۰۰ هزارتن گوشت قرمز معادل یک چهارم گوشت مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند.

رحیمی افزود: همچنین ۳۵ درصد از صنایع دستی و پنج درصد از تولیدات زراعی و باغی کشور نیز توسط جامعه تولیدگر عشایر به بازار عرضه می‌شود.

رییس روابط عمومی سازمان امور عشایر ایران در سفر خود به لرستان از نوروزگاه های عشایری لرستان در الیگودرز، درود، ازنا و بروجرد بازدید داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha