۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۰۷
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85068227
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقامت مسافران نوروزی در استان سمنان از ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفت

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۲۰۸ هزار مسافر نوروزی در تعطیلات استان سمنان را برای اقامت انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر کرم‌زاده روز سه شنبه به خبرنگاران افزود: اقامت ۲۰۸ هزار و ۳۴ مسافر در مراکز اقامتی استان سمنان ثبت شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان از انجام ۴۲۳ بازدید نظارتی توسط کارشناسان استان از تأسیسات گردشگری استان خبر داد و گفت: نظارت بر تأسیسات گردشگری افزایش‌یافته است.

وی بیان کرد: ۴۲۳ بازدید نظارتی در ۲۰ روز گذشته از تأسیسات گردشگری استان شامل هتل، رستوران بین‌راهی، و دفاتر خدمات مسافرتی انجام‌شد.

کرم زاده افزود: این بازدیدها منجر به ارائه ۲۱ فقره تذکر و یک فقره اخطار کتبی به تأسیسات گردشگری شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۷۰ هزار و ۵۰۸ مسافر نوروزی از جاذبه‌های استان بازدید کرده‌اند.

در استان سمنان ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل، پنج مهمان‌پذیر، ۱۹ اقامتگاه سنتی، ۴۴ خانه مسافر، هشت مجتمع گردشگری و ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی با سه هزار و ۸۵۲ تخت پذیرای مسافران نوروزی هستند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با نام های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است. استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور است و همچنین در همسایگی با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران دارای برگ برنده در توسعه گردشگری است.

گردشگران می‌تواند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha