معاون استاندار سمنان: اقامت مناسب مسافران نوروزی در روزهای پایانی تعطیلات نظارت شود

سمنان- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: اقامت مطلوب مسافران نوروزی با توجه به قرارگرفتن در روزهای پایانی تعطیلات مدنظر قرار گیرد و مورد نظارت باشد. 

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حمیدی روز چهارشنبه در دهمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر مسافران و زائران نوروزی در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: با توجه به اینکه واحدهای غیرمجاز اقدام به پذیرش مسافر می‌کنند و همین امر منجر به بروز مشکلاتی برای مسافران و واحدهای مجاز می‌شود، دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان افزود: با توجه به پایان تعطیلات و افزایش تعداد مسافران، اقدامات لازم برای تأمین محل اقامت مسافران در نظر گرفته شود.

حمیدی گفت: با توجه به شرایط جوی و بارندگی‌های فصلی، شهرداری‌های شهرهای استان اقدامات لازم برای جمع‌آوری آب‌گرفتگی معابر انجام دهند تا مسافران با خاطره‌ای خوش از استان عبور کنند.

اقامت مسافران نوروزی از ٢١٩ هزار نفر فراتر رفت

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان سمنان نیز از اقامت ۲۱۹ هزار و ۴۴۱ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی استان خبر داد.

امیر کرم‌زاده بیان کرد: ۲۱۹ هزار و ۴۴۱ هزار مسافر نوروزی در ۲۱ روز گذشته در مراکز اقامتی استان شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل‌آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه مسافر، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، مهمان‌سرای ادارات، سالن‌های ورزشی، و خوابگاه‌های دانشجویی اقامت کردند.

کرم‌زاده از بازدید ۱۸۱ هزار و ۷۳۰ گردشگر از جاذبه‌های استان سمنان خبر داد و افزود: با هدف افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، ۴۴۴ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری استان انجام‌شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری وصنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان در نوروز ١۴٠۲ افزایش قیمت نخواهند داشت، افزود: ایجاد خاطره خوش و رضایت در مسافران نوروزی از اهداف اصلی ستاد خدمات سفر است.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استان سمنان با نام های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

گردشگران می‌تواند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha