تسهیلات پرداختی بخش کشاورزی در گلستان ۷۰ درصد رشد داشت

گرگان - ایرنا  - مدیرکل جهادکشاورزی استان گلستان گفت: تسهیلات بانکی پرداخت شده برای متقاضیان بخش کشاورزی این استان در سال قبل ۱۷ هزار و ۲۱۰ میلبارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ از رشد ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش ایرنا محمد برزعلی روز چهارشنبه در نشست با مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان گلستان، افزود: جهاد کشاورزی استان گلستان سال قبل پنج هزار تعهد برای فرصت شغلی داشت که فرصت‌های شغلی ایجاد شده بخش کشاورزی استان ۴ هزار و ۹۵۷ نفر بوده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان از ارائه بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استان برای متقاضیان خبر داد و افزود: این بسته‌های پیشنهادی سرمایه گذاری دارای مجوز و آماده سرمایه‌گذاری است و متقاضیان می‌توانند به پورتال جهادکشاورزی مراجعه و بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری دریافت کنند.

توجه به گردشگری کشاورزی در گلستان

مدیرکل جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: توجه و سرمایه گذاری در حوزه گردشگری کشاورزی استان یکی از اولویت‌های مهم این دستگاه بوده و اجرای آن را از یک روستای دارای تولید محصولات سالم آغاز خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: استان گلستان با تنوع اقلیم، خاک حاصلخیز، تولید محصولات کشاورزی، وجود بیش از یکهزار روستا و آبادی، از ظرفیت‌های بکر اجرای طرح گردشگری کشاورزی به شمار می‌رود.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان گلستان جهش تولید گوشت مرغ، متعادل کردن تولید گوشت قرمز، حمایت از دامداری کوچک، تزریق سرمایه در گردش، اجرای الگوی کشت، کشاورزی قراردادی، تقویت تشکل‌های آب بران، ایجاد آب بندان ها، فرآوری گیاهان دارویی با همکاری جهاددانشگاهی، حمایت از صندوق خرد بانوان روستایی، استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اجرای مرحله دوم شهرک ۶ هزار هکتاری میگو در گمیشان، جذب سرمایه‌گذار برای راه‌اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی گرگان را از جمله مهمترین برنامه‌های توسعه بخش کشاورزی استان برشمرد.

مدیرکل شیلات گلستان هم در این نشست سرمایه‌گذاری در اقتصاد دریا را اولویت استان ذکر کرد و گفت: سال قبل برای نخستین بار پرورش ماهی در قفس با قطر ۳۰ متر در استان عملیاتی شد که امسال این طرح گسترش می‌یابد.

اسماعیل جباری، سرمایه در تولید ماهی زینتی و صادرات، تکثیر و رهاسازی ماهیان خاویاری، پرورش ماهی خانگی به ویژه برای ساکنان مناطق ساحلی، توسعه پرورش ماهیان خاویاری از جمله طرح‌های آماده پیگیری این اداره کل برشمرد.

وی افزود: حمایت از شیلات استان برای اجرای طرح پرورش ماهی در چاه آب زراعی ضروری است که رفع موانع اجرای آن می‌تواند نقش به سزایی در تولید و درآمد بهره‌برداران داشته باشد.

مدیرکل شیلات استان گلستان یادآورشد: از هر حلقه چاه آب زراعی می توان هزار کیلوگرم ماهی تولید و روانه بازار مصرف کرد.

مدیرکل دامپزشکی گلستان هم از حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان در تجهیز کامل مرکز تشخیص بیماری‌های اسب در آق قلا شد و گفت: این طرح در هفته دولت سال قبل آزمایشگاه آن مورد بهره‌برداری قراررگرفته است.

علی کاووسی افزود: اکنون آزمایشگاه دوپینگ اسب نیاز به راه اندازی دارد که در شرایط کنونی ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.

وی خواستار حمایت در تهیه کلر برای پاکسازی مزارع پرورش میگو در گمیشان، انتقال آب به مزارع پرورش میگو گمیشان، اصلاح نژاد اسب و تولید ماهیان خاویاری از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان شد.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت از قطب های مهم کشاورزی در کشور به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha