بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فارس دیدن کردند

شیراز-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی فارس از بازدید یک‌ میلیون و ۳۵۹ هزار و ۷۱۴ نفر گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس، سید مؤید محسن نژاد جمعه بیان کرد: این تعداد گردشگر از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۰ فروردین‌ از مکان‌ها و ابنیه تاریخی و فرهنگی فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس افزود: آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه‌السلام همچنان پربازدید کننده ترین مکان تاریخی است که ۳۶۴هزار و ۶۴۰نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فارس دیدن کردند

محسن نژاد گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۵۵هزار و ۴۰۷نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۲۳۰ هزار و ۸۸۴نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۱۴۶هزار و ۷۹۱نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۴۵هزار و ۶۴ نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فارس دیدن کردند

به گزارش ایرنا، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس قرار دارد.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی استان فارس به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha