بیش از یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فارس بازدید کردند

شیراز-ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از بازدید بیش از یک‌ میلیون و ۲۵۸ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی و فرهنگی استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید مؤید محسن نژاد پنج شنبه به رسانه ها گفت: یک میلیون و ۲۵۸ هزار و ۶۵ نفر بازدیدکننده از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا نهم فروردین‌ماه جاری از مکان‌ها و ابنیه تاریخی، فرهنگی فارس بازدید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: آرامگاه حافظ پس از مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه‌السلام همچنان پربازدید کننده ترین مکان تاریخی است که ۳۳۸هزار و ۴۴۱نفر از این تعداد را به خود اختصاص داده است.

بیش از یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر گردشگر از اماکن تاریخی فارس بازدید کردند

محسن نژاد افزود: مجموعه جهانی تخت جمشید با ۲۳۳ هزار و ۷۸۶نفر، آرامگاه شیخ اجل سعدی شیرازی با ۲۱۴ هزار و ۲۰۳نفر، ارگ کریم‌خان زند با ۱۳۶ هزار و ۱۶۸ نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با ۱۳۵ هزار و ۲۶۴ نفر به ترتیب بناهای باستانی و تاریخی فارس بوده‌اند که بیش‌تر از آن‌ها بازدید شده است.

به گزارش ایرنا، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخانی، موزه سنگ های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه حمام وکیل، تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، نقش رستم و نقش رجب زیر پوشش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس قرار دارد.

همچنین شهر تاریخی بیشاپور، تنگ چوگان، غار شاپور، موزه بیشاپور، موزه مردم شناسی کازرون، قلعه دختر و کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان و موزه باغ نشاط شهرستان لار از دیگر آثار تاریخی ـ فرهنگی زیر پوشش میراث فرهنگی استان فارس به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha