تحقق شعار سال زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: توجه به شعار سال مبنی بر "مهار تورم و رشد تولید" و تحقق آن زمینه‌ساز حل مشکلات اقتصادی است و کار جهادی یکی از الزامات آن به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام محسن مشرفی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ به «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: هر کدام از ما برای پیشبرد اهداف اقتصادی هر کاری از دستمان برآید باید انجام دهیم و منتظر ارسال دستورالعمل‌ها نباشیم.

وی عنوان کرد: ۱۶ سال می‌شود که نامگذاری سال‌ها بر محورهای اقتصادی است لذا اگر بیانات و دستورات مقام معظم رهبری را به خوبی دنبال و اجرایی کنیم به نتیجه مثبت و مطلوب خواهیم رسید و باید تحقق شعار سال قبل را نیز همزمان دنبال کنیم.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: اذعان دشمنان به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که ایستادگی ملت‌ها جواب می‌دهد و دشمنان امروز شاهد اضمحلال و نابودی خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار معنویت انسان باید به دنبال تحول در خودش باشد افزود: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی خود فرمودند که طرح مسئله تحول با مردم مثل هر مسئله‌ مهم دیگر، ضروری است چرا که اگر افکار عمومی از یک فکر و ایده استقبال نکند، آن فکر به عمل در نمی‌آید و به تدریج به فراموشی سپرده می‌شود.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود به نقاط مثبت و ضعف نظام و کشور پرداختند و توصیه پایانی ایشان هم تاکید بر جهاد تبیین و امیدآفریی بود.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی دشمنان در حوزه‌های مختلف اضافه کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دستاوردهای خوبی در سطح کشور داشتیم اما دشمنان در جنگ ترکیبی به دنبال برجسته کردن مشکلات جامعه و تاثیرگذاری بر فکر افراد هستند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: امروز شاهد هستیم برخی از زنان و دختران فریب خورده به دلایل مختلف که البته انگشت شمار هستند، حجاب را کنار گذاشته‌اند در حالی که اکثریت قریب به اتفاق زنان ما متعهد و محجبه هستند و با حجاب کامل در سطح جامعه در حال نقش‌آفرینی هستند.

وی با تاکید بر دیده شدن آثار و آسیب‌های بی‌حجابی و کم‌حجابی در جامعه افزود: برخی دلسوزان و مسئولان نگران هستند، در ریشه‌یابی این موضوع شاهد ضعف باورها و اعتقادات دینی هستیم و در کنار مساله حجاب شاهد ناملایمات دیگری هم هستیم.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: نقش فرزندی این افراد در خانواده ضعیف شده و شاهد بی‌حرمتی به جایگاه خانواده هستیم همچنین از سوی برخی از این افراد شاهد حرمت‌شکنی به ماه مبارک رمضان و مقدسات دینی هستیم.

وی افزود: از دیگر اثرات این وضعیت بی‌میلی به کمالات، تحصیل علم، تربیت، رشد و شاهد رواج فساد بیشتر هستیم، خانواده‌ها نیز در معرض فروپاشی قرار می‌گیرند.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: حجاب یک مسئله ترکیبی است و یک مسئله ساده نیست که یک شبه به وجود آمده و دو روزه جمع شود، کسی در این جریان بیشترین آسیب را می‌بیند خود شخص است لذا این افراد و خانواده‌ها باید سرنوشت زنان در غرب را مطالعه کنند.

وی ادامه داد: طبیعی است کسی که قانون را قبول نداشته باشد و به قانون تمکین نکند، برایش تعیین تکلیف شده است.

حجت‌الاسلام مشرفی گفت: مشکل فقط نوع پوشش نیست بلکه موضوع ریشه‌داری است و آن هم تغییر در سبک زندگی اتفاق می‌افتد لذا باید ریشه این مشکل را در زمانی جست و جو کنیم که فضای مجازی ما رها شد و به زمانی برمی‌گردد که سند ۲۰۳۰ به مدارس آمد، حقوق نجومی و حرام وارد زندگی‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه برخی اذعان دارند که تغییر نظام را نمی‌خواهیم و تغییر رفتار را می‌خواهیم افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که تغییر رفتار همان تغییر نظام و تغییر سیرت اسلامی است.

خطیب جمعه بیرجند تصریح کرد: ما مسئولان و مردم باید حرکت جمعی به سمت دستورات انسان‌ساز دین داشته باشیم و در راستای رهنمودهای ولی جامعه حرکت کنیم هرچند تاکنون آسیب‌هایی را متحمل شده‌ایم اما جلوی ضرر و زیان را از هر کجا که بگیریم، فایده است.

وی گفت: برگشتن به سبک زندگی ایران اسلامی براساس فرمایشات مقام معظم رهبری ضروری است و باید با چنگ و دندان از فرهنگ والای اسلامی مراقبت کنیم که آحاد و اقشار جامعه در این خصوص وظیفه دارند.

حجت‌الاسلام مشرفی همچنین با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی گفت: روز جمهوری اسلامی یک دستاورد بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور است، مردمی که نظام ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ساقط کردند آیا نمی‌توانند چند آسیب اجتماعی را مدیریت کنند که قطعا این امکان وجود دارد.

وی افزود: وقتی مردم وارد صحنه شوند چقدر شیرین خواهد بود که این زیبایی‌ها را رقم بزنند چون براساس آیه قرآن هر نوع تغییر به دست مردم است.

امام جمعه موقت بیرجند اظهار داشت: مسئولان گذشته پاسخگویی سختی در انتظارشان است: اما مسئولان فعلی هم وظیفه سنگی دارند و نیازمند کار جهادی است چرا که باید کاستی‌های گذشته را رفع کنند و هم در جنگ ترکیبی، حرکت‌های مقابله‌ای ارزشمندی داشته باشند.

وی ضمن تبریک حلول ماه رمضان به عنوان ماه بندگی خداوند گفت: در این ماه انسان با تجربه گرسنگی و تشنگی باید به نیازمندان توجه ویژه داشته باشد و وظیفه خودمان را درخصوص سهمی که نیازمندان در اموال ما دارند، به خوبی ادا کنیم.

حجت‌الاسلام مشرفی با اشاره به تقارن ۱۳ فروردین و روز طبیعت با ماه رمضان، بر حرمت‌ نگهداشتن این روز تاکید کرد و افزود: مردم می‌توانند با روزه‌داری از زیبایی‌های طبیعت بهاری بهره‌مند شوند.

وی همچنین با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) گفت: آن حضرت به عنوان اولین بانوی مسلمان، نقش والایی در ترویج دین و فرهنگ اسلامی داشت و نه تنها از عمق جان به رسالت پیامبر (ص) ایمان آورد بلکه با انفاق اموال و دارایی خود و هم با حمایت و همراهی، ایشان را در برابر سختی‌‎ها و تکذیب مشرکان و بدخواهان یاری کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha