تمرکز دولت در خراسان جنوبی بر تامین زیرساخت‌ها است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان در حوزه زیرساخت‌ها عقب‌ماندگی تاریخی دارد لذا بیشترین تمرکز دولت در خراسان جنوبی بر تامین و توسعه زیرساخت‌های مغفول مانده و به ارث رسیده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت امروز در جمع نمازگزاران حاضر در نماز جمعه شهر قاین افزود: بهداشت و درمان، راه، راه‌آهن، احداث مسکن و احیای واحدهای تولیدی از دیگر نقاط مورد تمرکز دولت در خراسان جنوبی است.  

وی با اشاره به محصولات راهبردی کشاورزی و معدنی خراسان جنوبی، ضعف در حوزه صنایع فرآوری را از مشکلات موجود برشمرد و تصریح کرد: قابل قبول نیست که محصولات خراسان جنوبی به استان‌های دیگر برود و بعد از فرآوری به نام دیگر مناطق عرضه شوند.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی گفت: چنانچه با همین فرمان پیش برویم و برنامه‌ریزی‌ها درست پیش بروند، با هدف‌گذاری صورت گرفته در یک دوره چهار ساله عدد قابل توجهی از واحدهای فرآوری در حوزه کشاورزی و معدن در استان ایجاد خواهد شد.

وی به اقدامات موثر دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در همین استان حدود ۳۸۴ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد داشتیم که با راه‌اندازی نهضت فعال شدن واحدهای راکد، حدود ۱۹۹ مورد از این واحدها به چرخه تولید برگشتند و این توفیق اگرچه ارزشمند و نشان دهنده عزم مدیران است اما کافی نیست.

قناعت در ادامه قاین را مهد علم و اندیشه و شهر سرداران شهید ناصری و کاوه با مردمانی متدین و انقلابی نامید و گفت: در یک سال گذشته، اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه این شهرستان و پاسخ به مطالبات مردم صورت گرفته است.

وی با اشاره به همدلی و همبستگی بین مدیران، نماینده مردم، امام جمعه، شوراهای اسلامی و سایر نهادها در شهرستان قاینات تاکید کرد: هرجا وحدت و همدلی حاکم باشد، توسعه شتاب بیشتری دارد.

استاندار خراسان جنوبی از اقدامات دولت در شهرستان قاینات گفت و اظهار داشت: تامین زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به صورت ویلایی، ارتقای دانشکده پرستاری و مامایی قاین به دانشکده علوم پزشکی قاینات و تامین تجهیزات پزشکی از جمله این اقدامات در یک سال گذشته است.

وی گفت: آغاز عملیات اجرایی مجتمع آجر نسوز در سیمان قاین با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از دیگر اقدامات صورت گرفته در یک سال گذشته است.

قناعت به افتتاح واحد احیای مجتمع فولاد قاینات در سفر دوم رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: واحد فولادسازی کارخانه نیز حدود ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با اعتبارات خوبی که گرفته امیدواریم امسال شاهد افتتاح آن باشیم و حجم اشتغالی که ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: آغاز عملیات اجرایی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب قاین و اجرای ۷۰ کیلومتر شبکه برای انتقال پساب به کارخانه فولاد از اقدامات شاخص دولت در سال گذشته است و اجرای این پروژه با هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ضمن تامین آب کارخانه از برداشت‌های بی‌رویه از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: با پیگیری‌هایی که در زمینه احداث پلی کلینیک، کتابخانه مرکزی، سالن‌های ورزشی و سایر اماکن انجام شده، در سال جدید شاهد اتفاقات خوب در شهرستان قاینات خواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب، امسال تمام تمرکز کارگزاران نظام، سران سه قوه به ویژه دولت بر موضوع تورم است.

قناعت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز اول فروردین ماه در حرم مطهر رضوی افزود: یکی از نکات تاکیدی معظم له در این بیانات، وضعیت نظام جمهوری اسلامی در شرایط موجود دنیا بود.

وی تصریح کرد: بنا به آنچه در فضای مجازی، رادیوهای بیگانه و امپراتوری رسانه‌ای غرب منتشر می‌شود، ایران در حال فروپاشی است و وضعیتی وخیم دارد این در حالی است که آمریکا و اسرائیل رو به اضمحلال گذاشته و در حال سقوط هستند.

استاندار خراسان جنوبی برخورد پلیس با معترضان در پاریس، از دست رفتن جایگاه دلار در مبادلات بین‌المللی، صفر بودن امنیت در آمریکا، کمبود و گرانی کالا در اغلب کشورها را از جمله اتفاقات این روزهای دنیا نام برد که به خاطر خفقان رسانه‌ای، کمتر منتشر می‌شود.

وی گفت: بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری، یکی از نقاط قوت ما استحکام بنیه درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

قناعت با بیان اینکه یکی از دلایل اثبات این حرف، غلبه ملت ایران بر زنجیره خصومت‌های پی در پی چندین ساله دشمنان است ادامه داد: بیش از چهار دهه است که آمریکا، اسرائیل و انگلیس هر توطئه‌ای که می‌توانستند علیه ایران انجام دادند، زحمات و سختی‌های زیادی برای ما ایجاد کردند اما نتوانستند موفق شوند.

وی گفت: دشمنان با استفاده از ظرفیت و توان تجزیه‌طلب‌ها، گروهک‌ها، جنگ تحمیلی و جریان نفوذ خواستند ریل‌گذاری جمهوری اسلامی را از اسلام ناب فاصله بدهند اما موفق نشدند.

استاندار خراسان جنوبی به مشکل تورم موجود در بازار اشاره کرد و گفت: این تورم را دشمن برای ما ایجاد کرده و ما در حال جنگ فرهنگی و اقتصادی هستیم.

وی دومین دلیل بر استحکام بنیه درونی نظام را پیشرفت‌های بزرگ ملت ایران نام برد و افزود: همه پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های علمی، فناوری، نانو، زیست فناوری، سلامت و سایر حوزه‌ها در دوران تحریم رقم خورده است.

قناعت گفت: الان تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس و همسایه برای پیوند قلب و کلیه از ظرفیت‌های ایران استفاده می‌کنند، و ما توانسته‌ایم از وارد کننده واکسن کرونا به صادر کننده این واکسن تبدیل شویم.

وی تصریح کرد: همه توفیقات نشان می‌دهد که کشور رو به جلو و در حال پیشرفت است اما به معنای آن نیست که ما هیچ مشکلی نداریم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: ما در همه سنگرها توفیق داریم به جز جبهه اقتصادی که موفقیت دشمن بیشتر بوده است.

وی گفت: مقام معظم رهبری به جهت اینکه تمرکز دولت، مدیران کشور و سران قوا را به این موضوع سوق دهند تا برون رفت از این چالش‌ را شاهد باشیم، شعار سال را "مهار تورم، رشد تولید" تعیین کردند.

استاندار خراسان جنوبی روز جمعه دومین بار در نوروز امسال برای بررسی فعالیت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای، ایستگاه‌های ستاد خدمات سفر و رصد آخرین وضعیت خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به شهرستان قاینات سفر کرد و در ادامه این سفر در نماز جمعه شهر قاین حضور یافت.

شهرستان‌های سرایان و فردوس مقصد بعدی قناعت و هیات همراه در یازدهمین روز فروردین برای بررسی میدانی آخرین وضعیت ایستگاه‌های ستاد خدمات سفرهای نوروزی و تمهیدات ترافیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha