۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85070438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:۱۲ فروردین از اعیاد ملی و مذهبی ملت ایران  است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:۱۲ فروردین به نام روز جمهوری اسلامی نامگذاری شده و این روز به عنوان یکی از اعیاد ملی و مذهبی ملت ایران باید زنده نگه داشته شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:حضرت امام خمینی(ره) در تعبیری فرمودند که روز ۱۲ فروردین از اعیاد ملی و مذهبی است چون برای ملت ایران روز عید است و برای همه مسلمانان ایجاد حکومت جمهوری اسلامی عید است.

وی اظهار کرد: ۱۲ فروردین و سالروز استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی از مناسبت های هفته است و امام راحل(ره) فرمودند که صبح ۱۲ فروردین روزی است که کنگره های ۲۵۰۰ ساله طاغوت فروریخت و ملت ایران با رای ۹۸ درصدی به جمهوری اسلامی نظام طاغوت ۲۵۰۰ ساله را به زیر کشیدند.

امام جمعه کاشان بیان کرد: روز ۱۲ فروردین با روز ۲۲ بهمن ارتباط دارد چون ملت ایران در روز ۲۲ بهمن طاغوت را نفی کردند و در روز ۱۲ فرودرین اراده ایجاد جمهوری اسلامی را داشتند و این انقلاب بدون عنایت امام عصر(ع) به پیروزی نمی رسید و همه ما باید در ماه مبارک رمضان اتصال خود را با امام زمان(ع) بیشتر کنیم.

حجت الاسلام حسینی گفت: ولادت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر مناسبت های هفته است،در مقابل ایشان کفر صریح نبود بلکه نفاق بود و افشای نفاق سخت تر است و وقتی یاران امام حسن(ع) به میدان نیامدند ایشان ناچار به انجام صلح شد، مقام معظم رهبری فرمودند انقلابی بودن یعنی همه راه ها را در زمان خود بکار بریم و گاهی اوقات امام مسلمانان باید برای حفظ نظام قطعنامه ۵۹۸ را بپذیرد.

وی افزود: وزارت کشور اطلاعیه صادر کردند که در حوزه حجاب و عفاف هیچ تساهل صورت نگرفته و حجاب ضرورت شرعی غیرقابل تردید است ، دشمن قصد نابودی نهاد خانواده را دارد،خواهران متدین ما با تبیین و اقناع اندیشه خود با مهرورزی و اهدای هدیه ازجمله روسری و مقنعه موجب متنبه شدن افراد ضعیف الحجاب شدند.

وی اظهار کرد: از نیروی انتظامی،بسیج،فرماندار ویژه کاشان و دیگر مسئولان مربوط که با مظاهر فساد در ایام نوروز برخورد کردند تجلیل می کنیم.

امام جمعه کاشان وفات حضرت خدیجه کبری(س) را از مناسبت های هفته ذکر کرد و افزود:آیه ۶ سوره احزاب می فرماید که همسران پیامبر(ص) ام اممومنین هستند و حضرت خدیجه کبری(س) مصداق ام المومنین هستند،همه سرمایه خود را در اختیار پیامبر(ص) قرار دادند اما تعدادی از همسران پیامبر(ص) هم به همسر لوط تشبیه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha