امام جمعه شهرکرد:اجرای عدالت و عبودیت خداوند ۲ هدف نظام جمهوری اسلامی ایران است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: ۱۲ فروردین ماه روز تحقق یک ایده و برنامه بزرگ بوده است که ویژه انبیاء الهی است و اجرای عدالت و عبودیت خداوند ۲ هدف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد در محل مصلای امام خمینی(ره) این شهرکرد تاکید کرد: در قرآن کریم نیز به این موضوع اشاره می‌شود که مبعوث شدن پیامبران با هدف دعوت مردم به پرستش خداوند و خارج کردن آن‌ها از زیر سلطه طاغوتیان است.

وی با اشاره به بیان قرآن مبنی بر فرستادن انبیاء برای اداره جامعه براساس قسط و عدل افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای ۲ هدف اساسی یعنی عبودیت خداوند متعال و اجرای عدالت است که تمامی انبیای الهی به‌دنبال تحقق این اهداف بوده‌اند.

نکونام به قرار گرفتن ۱۳ فروردین و روز طبیعت سال‌جاری در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: به‌طور یقین حرمت این ماه در روز طبیعت حفظ می‌شود.

وی حجاب را یکی از ضرورت‌های دین اسلام و نظام اسلامی دانست و یادآور شد: توجه به حجاب امری ضروری اما روش مقابله با بدحجابی مهم است و باید امر به معروف و نهی از منکر با روش صحیح انجام شود.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار داشت: توصیه می‌شود افراد در سفرهای گردشگری خود، محافل و مهمانی‌ها رعایت حلال و حرام را مورد توجه جدی قرار دهند.

وی شکل‌گیری هیات‌های قرآنی در محله‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: در همین راستا توصیه می‌شود محفل‌های اُنس با قرآن کریم و قرائت آن در طول سال برگزار و برپا شود.

نکونام برکت‌های ناشی از قرائت شبانه دسته‌جمعی قرآن اشاره و تاکید کرد: بیان احکام دینی در این مجالس نیز برکات‌های زیادی را به‌همراه دارد.

وی نیمه ماه مبارک رمضان را برابر با میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام و تکریم خیران نیک‌اندیش دانست و افزود: تقویت روحیه خیری یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

نکونام به افزایش میزان رسیدگی به ایتام و نیازمندان در ماه مبارک رمضان اشاره و تصریح کرد: این مهم باید بیشتر مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، همزمان با سالروز ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران، برنامه های مختلفی در سطح استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha