جمهوری اسلامی، ایران را از استبداد و استعمار نجات داد

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد با اشاره به ۱۲ فروردین و روزی که مردم ایران به جمهوری اسلامی رای آری دادند، گفت: نظام جمهوری اسلامی، ایران را از استبداد و استعمار چندین ساله نجات داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: در روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ مردم ایران با حضور در پای صندوق های رای، به نظام جمهوری اسلامی رای آری دادند و اکنون ۴۴ سال است ایران اسلامی، استقلال و آزادی کامل دارد.

وی اضافه کرد: سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «مهار تورم و رشد تولید» مزین شده است و دولتمردان باید تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال به کار گیرند.

امام جمعه مهاباد با اشاره به تقارن بهار طبیعت با بهار قرآن اظهار کرد: هماهنگ شدن این ۲ بهار می تواند برای اهل تفکر و ایمان، نشانه هایی از معاد و جهان آخرت باشد و در ماه مبارک رمضان نور ایمان در دل مومنان بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: مومنان در این ماه بیشتر از سایر ماه های سال به مساجد می آیند و به عبادت و راز و نیاز با خداوند مشغول خواهند شد و لازم است در این ماه نیکی و احسان به افراد نیازمند هم فراموش نشود و مومنان به تلاوت قرآن کریم بپردازند.

ماموستا امامی گفت: برخی افراد روزه گرفتن را بهانه تنبلی قرار داده و با تاخیر زیاد در محل کار خود حاضر می شود، اما فلسفه رمضان این است که در این ایام روزه داران با صبر و حوصله به فعالیت های اقتصادی خود بپردازند.

وی با اشاره با ارتقای شهر میرآباد به شهرستان در تقسیمات کشوری اظهار کرد: این اقدام می تواند زمینه ساز رشد و توسعه اقتصادی در این منطقه باشد و خدمات رسانی به مردم را بیشتر خواهد کرد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha