۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 1102
کد خبر: 85070577
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اسکان مسافران نوروزی در مدارس استان سمنان از ۵۵ هزار نفر گذشت

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شمار اسکان میهمانان نوروزی در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به این اداره کل تا ظهر یازدهم فروردین ۵۵ هزار و ۱۲۰ نفر در قالب ۱۳ هزار و ۲۸۹ خانواده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادل خالقی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: شهرستان‌های شاهرود، سمنان، دامغان تاکنون به ترتیب بیشترین شمار پذیرش مسافران نوروزی داشته‌اند.

وی خاطر نشان کرد: هیچگونه مشکلی در زمینه اسکان میهمانان نوروزی در مراکز اسکان آموزش و پرورش استان سمنان وجود ندارد و خدمات‌رسانی به مسافرین در ستادهای اسکان آموزش و پرورش استان ادامه دارد.

وی یادآور شد: ۱۶۷ مدرسه در قالب یک هزار و ۴۷۱ کلاس درس در استان سمنان به طور روزانه ظرفیت اسکان هفت هزار و ۴۹۰ نفر مسافر دارد.

۲۵۰ پایگاه در نقاط مختلف شهری و روستایی استان سمنان با استقرار تیم‌های پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و دهیاران، ارایه‌دهنده خدمات نوروزی به مسافران و هموطنان است.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است. استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور است و همچنین در همسایگی با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران دارای برگ برنده در توسعه گردشگری است.

گردشگران می‌تواند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و خطه قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha