۲۹ مدرسه آماده اسکان مسافران نوروزی در شاهرود است

شاهرود - ایرنا - کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود گفت: ۲۹ مدرسه با ظرفیت ۲۷۰ کلاس آماده اسکان و ارایه خدمات به مسافران نوروزی در این شهرستان است.

مهدی رضوانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۷۰ کلاس برای اسکان مسافران نوروزی با امکاناتی از جمله یخچال و تلویزیون تجهیز شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۱۸ نمازخانه مدارس نیز برای اسکان مسافران مجهز شد، ابراز کرد: تعدادی سالن ورزشی برای اسکان اضطراری مسافران پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، ۳۸ آپارتمان کوچک (سوئیت) در چهار مرکز رفاهی و خانه‌های معلم با ۱۶۵ تخت طی این بازه زمانی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود با بیان اینکه عوامل اجرایی این طرح ۶۰ نفر هستند، ادامه داد: نحوه اخذ پذیرش در ۱۳ واحد آموزشی به صورت اینترنتی از طریق سامانه اسکان فرهنگیان کشور و برای ۱۶ واحد دیگر، پذیرش به صورت حضوری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسافران از امروز می‌توانند در مراکز رفاهی اسکان یابند، افزود: پایگاهی در محله باغزندان جنب نخل مدرسه دخترانه شهیدان احمدی آماده پذیرش مسافران است.

رضوانی با بیان اینکه پذیرش مسافران در مدارس پس از پایان فعالیت تحصیلی (۲۸ اسفند) انجام می‌شود، گفت: پذیرش مسافران غیر شاغل فرهنگی نیز در این بازه زمانی در دستور کار است.

کارشناس مسئول تعاون و رفاه اداره آموزش و پرورش شاهرود خاطر نشان کرد: ذخیره (رزرو) سوئیت در مراکز رفاهی نیز از طریق تماس تلفنی با شماره ۰۹۱۹۶۶۸۰۲۰۵ امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، شاهرود با ۱۸ هزار و ۴۰۲ نفر، سمنان با ۱۳ هزار و ۶۵ نفر و دامغان با ۱۱ هزار ۶۱۱ نفر به ترتیب بیشترین شمار پذیرش مسافران را در طرح اسکان نوروزی ۱۴۰۲ فرهنگیان داشتند.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار دارد.

این خطه با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا (ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام‌های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

گردشگران می‌توانند با طی مسیر در حدود ۲۲۰ کیلومتر از پایتخت کشور، ۵۸۶ کیلومتر از اصفهان، ۲۸۲ کیلومتر از قم، ۳۳۸ کیلومتر از گلستان، ۲۰۰ کیلومتر از مازندران و ۶۷۴ کیلومتر از خراسان رضوی خود را به سمنان مهد تاریخ و عرفان برساند، این مزیت و موقعیت جغرافیایی در کنار معرفی جادبه‌های استان سمنان باید به نحوی معرفی شود تا هموطنان این استان را به عنوان مقصدی برای گردشگری برگزینند و ایالت قومس از معبر به مقصد سفرهای نوروزی تبدیل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha