۱۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۸:۰۸
کد خبر: 85070634
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اطلاعیه جدید کمیسیون اروپایی درباره سقف قیمت نفت روسیه 

تهران-ایرنا- کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اطلاع داده است که سقف قیمت نفت روسیه تغییر نخواهد کرد. 

به گزارش ایرنا به نقل از راشا تودی، کمیسیون اروپا به کشورهای عضو اطلاع داده است که سقف قیمت نفت خام روسیه بدون تغییر باقی خواهد ماند. گفته می‌شود که اتحادیه اروپا استدلال کرده است که سقف فعلی در محدود کردن درآمدهای انرژی مسکو موثر بوده است، در حالی که بازار جهانی را بی‌ثبات نمی‌کند.

طبق گزارش روز جمعه بلومبرگ، نهاد اجرایی اتحادیه اروپا در اوایل این هفته به اعضای این اتحادیه گفت که محدودیت قیمت فعلی ۶۰ دلار تعیین شده توسط کشورهای گروه هفت (G۷) کاهش نخواهد یافت.

طبق قانون تعیین شده توسط کشورهای صنعتی شرکت‌هایی که این قانون را اجرا نکنند نمی‌توانند از تسهیلات بیمه و سایر خدمات محموله‌های نفتی استفاده کنند.

در اوایل ماه جاری، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اعلام کرد که این گام توانسته است به اهداف خود در کاهش درآمدهای انرژی مسکو و جلوگیری از افزایش قیمت‌های جهانی نفت دست یابد.

سفارت روسیه در آمریکا آذرماه ۱۴۰۱ در بیانیه ای اعلام کرده بود که تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه که آمریکا و شرکایش اعمال کرده اند، عملا به معنای این است که این تصمیم اصول اولیه بازار آزاد را تغییر می دهد.

در این بیانیه آمده بود: ما شاهد ادعای متکبرانه واشنگتن درباره توافق با شرکایش در زمینه تعیین «سقف قیمت» برای انرژی روسیه بودیم.کارشناسان راهبردی در واشنگتن که در پشت شعار تضمین امنیت انرژی برای کشورهای در حال توسعه مخفی شده اند، درباره این حقیقت سکوت کرده اند که فقدان توازن کنونی در بازارهای انرژی ناشی از اقدامات نسنجیده آنها است: اول از همه اعمال تحریم ها علیه روسیه و ممنوعیت واردات انرژی از این کشور.

این بیانیه افزود: غرب تلاش می کند مشکلاتی را که خود به بار آورده حل کند. در واقع، ما شاهد تغییر شکل اصول اولیه بازار آزاد هستیم.

در خش دیگری از این بیانیه آمده بود: صرف نظر از رفتارهای کنونی با استفاده از ابزارهای غیرقانونی و خطرناک، ما مطمئن هستیم که همچنان تقاضا برای نفت روسیه وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha