بیشترین میزان بارندگی استان اردبیل در نیر ثبت شد

۱۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85071108
بیشترین میزان بارندگی استان اردبیل در نیر ثبت شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی دیروز و دیشب بارش قابل توجه باران و برف در این استان رخ داد که بیشترین بارش برف در شهرستان نیر با ۲۰ سانتیمتر و در ایستگاه باران‌سنجی کورعباسلو از توابع شهرستان نیر با ۳۵ سانتیمتر به ثبت رسید.

سیاوش محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز تا صبح فردا (یکشنبه ۱۳ فروردین) شرایط جوی نسبتا ناپایدار در این استان حاکم بوده و آسمان استان غالبا نیمه‌ابری تا ابری پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت در مناطقی از استان بویژه در مناطق شمالی ، دامنه کوهستان سبلان و بخش‌هایی از جنوب استان بارش پراکنده باران و برف احتمال می‌رود.

وی با اشاره به تداوم توده هوای سرد در منطقه افزود: طی امشب تا صبح فردا نیز در مناطق مرکزی و جنوبی استان کمینه دمای هوا ۳ تا ۵ درجه سلسیوس زیر صفر افت خواهد کرد و ضرورت دارد باغداران در خصوص جلوگیری از خسارت سرمازدگی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: از صبح فردا (یکشنبه ۱۳ فروردین) با خروج سامانه سرد و بارشی از استان اردبیل آسمان در بیشتر مناطق صاف بوده و پدیده غالب وزش باد جنوبی (در ساعات بعد از ظهر و عصر با سرعت تند) پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه تا آخر هفته با حاکمیت شرایط پایدار جوی، آسمانی صاف همراه با وزش باد جنوبی و افزایش دمای هوا در سطح استان انتظار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha