نماینده مجلس خبرگان: ۱۲ فروردین، نقطه عطف تاریخ ایران اسلامی است

ارومیه - ایرنا - نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: ۱۲ فروردین نقطه عطف و روزی سرنوشت ساز در تاریخ ایران اسلامی بوده است.

آیت الله عسگر دیرباز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه کل تاریخ ایران به قبل از فرودین ۱۳۵۸ و بعد از آن تقسیم می‌شود، افزود: ملت ایران در ۱۲ فروردین بلوغ فکری، سیاسی و اجتماعی خود را به نمایش گذاشته و با تکیه بر آموزه های اسلام مسیر روشنی را برای کشور ترسیم کردند.

وی اظهار کرد: بلوغ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و مسیر ترسیم شده آنها در ۱۲ فروردین، در سال های بعد در محور مقاومت خود را نشان داد.

رییس موسسه حکمت و فلسفه ایران ادامه داد: در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ ملت ایران به جهانیان ثابت کرد که لیاقت تعیین سرنوشت خود را دارد و با تاسی از نبی مکرم‌ اسلام (ص) و آموزه‌های دین مقدس اسلام سرنوشت خود را رقم می‌زند.

آیت الله دیرباز اضافه کرد: در ۱۲ فروردین نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگزین رژیم شاهنشاهی که حکومتی موروثی بود، شد و ۹۸ درصد ملت ایران جمهوری اسلامی را انتخاب کرده و به آن آری گفتند؛ در این روز جمهوری اسلامی که به معنای مشارکت مردم درسرنوشت خود با تکیه بر آموزه های دین مقدس اسلام است، پایه ریزی شد.

به گزارش ایرنا، سال ۱۳۵۸ به دعوت امام خمینی(ره) همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی ایران در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین در سراسر کشور برگزار شد و ۲۰ میلیون ایرانی به فاصله ۵۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی، رسما نظام جمهوری اسلامی را جایگزین رژیم پهلوی کردند.

۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ در تقویم رسمی ایران به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامگذاری شده است، در این روز ملت ایران با رأی ۹۸.۲ درصدی خود ساختار سیاسی و اجتماعی ایران را تغییر دادند و جمهوری اسلامی مستقر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha