۱۳ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۳۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85071942
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هنیه : گسترش اعتراضات علیه نتانیاهو، بیانگر فروپاشی درونی این رژیم است

تهران-ایرنا- اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب گفت که فروپاشی داخلی و اعتراضات روزانه صهیونیست‌ها علیه کابینه جدید تل آویو یکی از نشانه‌های شکست این رژیم و ناکامی پروژه‌های آن در منطقه است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "شهاب" فلسطین، هنیه که در جمع نخبگان رسانه‌ای در دفتر خود در دوحه قطر و با حضور "عزت الرشق" و "خلیل الحیه" دو عضو دیگر دفتر سیاسی حماس سخن می‌گفت، نسبت به پیامدهای ناشی از هتاکی صهیونیست‌ها در شهر اشغالی قدس، کرانه باختری، عملیات ترور و یورش‌های مکرر شهرکنشینان به مسجد الاقصی هشدار داد.

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: ما در یک لحظه تاریخی به سر می بریم که می تواند به ملت ما کمک کند تا طرح آزاد سازی و مقابله با پروژه‌های حکومت صهیونیستی را پیش ببرند.

وی تأکید کرد: تمام تلاش‌ها برای از میان بردن آرمان ملت فلسطین در برابر پایداری و استقامت این ملت و جان‌فشانی آنها در غزه، کرانه باختری و سرزمین‌های ۱۹۴۸ به شکل انجامیده است و هرگونه تلاش جدید صهیونیست‌ها نیز به همین سرنوشت دچار خواهد شد.

هنیه به ارائه تحولات سیاسی درون فلسطین و نیز تحولات منطقه‌ای و جهانی و پیامدهای آن بر آرمان ملت فلسطین پرداخت و گفت: در حال حاضر چندین تغییر مهم چه در عرصه داخلی، منطقه ای و بین الملی بر موضوع فلسطین سایه افکنده است که نخستین مورد آن افزایش عملیات مقاومت در قدس و کرانه باختری است.

وی افزود که کرانه باختری از کنترل رژیم صهیونیستی خارج شده است و در نبرد با اشغالگران صهیونیست به مرحله بدون بازگشت رسیدیم.

هنیه راهبردی را که حماس در حال حرکت در ۳ مسیر است، ارائه کرد و گفت: نخستین آن عبارت است از تشدید جنبش ضد اشغالگری صهیونیست‌ها از طریق ادامه مقاومت و توسعه توان آنها در کرانه باختری و غزه و نقش ملت فلسطینی در سرزمین‌های ۱۹۴۸.

دومین مسیر نیز اتحاد داخلی گروه‌های فلسطینی مبتنی بر مقاومت است و سومین مسیر نیز تشکیل ائتلاف راهبردی قومی و حامی آرمان ملت فلسطین است.

وی در پایان آمادگی جنبش حماس برای برقراری رابطه خوب با تمام کشورهای منطقه‌ای و بین المللی را اعلام کرد.

باوجود عقب نشینی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح جنجالی اصلاح اختیارات دستگاه قضایی هنوز خیابان‌های سرزمین‌های اشغالی مملو از صدها هزار معترض است که نسبت به سیاست‌های این کابینه تندرو نگرانند؛ موضوعی که نشان می‌دهد مشکلات داخلی رژیم ریشه‌ای تر از موضوع اختیارات دستگاه قضایی است.

طی ماه های اخیر، تلاش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای افزایش اختیارات کنست و دستگاه اجرایی در مقابل تضعیف دستگاه قضایی بسترساز شکلگیری اجماع بی‌سابقه علیه کابینه وی شد، به طوری که فقط در یک شب بیش از ۷۰۰ هزار نفر برای اعلام مخالفت خود با نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند.

در پی اعتراضات گسترده در اراضی اشغالی، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پیشبرد طرح اصلاحات قضائی عقب نشینی و آن را به تابستان موکول کرد. با این‌حال، آشوب‌ها در اراضی اشغالی فروکش نکرده بلکه تشدید شده است.

همین مسأله موجب شده است گمانه زنی‌ها درباره تحقق فرضیه فروپاشی از درون رژیم صهیونیستی افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha