۱۴ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85072082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آرامش پسانوروزی در جاده کندوان با قانون‌مداری کاربران ترافیک+ فیلم

نوشهر- ایرنا- فرمانده پلیس راه کندوان گفت : همراهی کاربران ترافیک با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در روزهای گذشته و همچنین در پایان تعطیلات نوروزی باعث آرامش نسبی با کاهش سوانح جاده‌ای این محور شده است.

سرگرد محمد احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بررسی ها نشان می دهد که کاربران ترافیک و رانندگان این محور از آغاز طرح نوروزی تا امروز با پلیس همراه بوده و مدیریت رفت و برگشت سفر سبب شد تا با کمترین مشکلات برخورد کنیم.

وی اظهارداشت : کاربران ترافیک همچنین در بحث رعایت قوانین و مقررات شرایط بهتری داشتند و به فرامین پلیس دقت و تمکین و توصیه های پلیس را با هدف مدیریت سفر در رسانه ها و سامانه های پلیس پیگیری می کردند.

وی خاطرنشان کرد : برآیندها نشان می دهد که شرایط تقاضا و توزیع سفر در تعطیلات نوروزی امسال مطلوب بود که این نشان از آگاهی روز افزون کاربران ترافیک دارد.

فرمانده پلیس راه کندوان تغییرات و ناپایداری جوی و ریزش سنگ ناشی از آن را از مشکلات این محور در تعطیلات نوروزی برشمرد و تصریح کرد : در عین حال رانندگان نیز به توصیه های پلیس گوش دادند و همراهی می کردند که امید است این رویکرد استمرار داشته باشد.

به گزارش ایرنا، برابر گزارش اداره راهداری و حمل و نقل جاده چالوس در یک مورد، سقوط سنگ از ارتفاعات محور کندوان در تعطیلات نوروزی موجب جان باختن ۲ مسافر نوروزی شد.

سرگرد احمدی اضافه کرد :طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۳۰ هزار تردد در محور کوهستانی کندوان ثبت شد.

ترافیک عادی و روان

وی خاطرنشان کرد : در زمان حاضر وضعیت ترافیک در این محور پرتردد عادی و روان بوده و مشکلی خاصی گزارش نشده است و رانندگان از هرگونه عجله و شتاب خودداری کنند.

به گفته فرمانده پلیس راه کندوان این کندوان کوهستانی به لحاظ شرایط جوی اکنون آفتابی است و کاربران ترافیک نیز همچنان باید قبل از حرکت در مبدا به اطلاع رسانی سامانه های پلیس توجه کنند.

وی با بیان این که محور کندوان از جمله محورهای مواصلاتی کشور و آبستن حوادث است بر ضرورت توجه بیشتر توصیه ها توسط نهادهای مربوط تاکید کرد.

فرمانده پلیس راه کندوان اضافه کرد : کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور است.

رییس پلیس راه استان مازندران، رعایت نکردن حق تقدم و صحبت کردن با تلفن همراه را از اصلی‌ترین علل وقوع تصادف رانندگی طی تعطیلات نوروزی در جاده های استان اعلام کرد و از رانندگان وسیله نقلیه خواست پس توقف کوتاه و استراحت کافی به مسیر خود ادامه دهند.

سرهنگ یدالله جهان تاب با اشاره به تردد بیش از ۳۸ میلیون دستگاه خودرو در محورهای ارتباطی استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، گفـت: تردد خودرو در ایام نوروزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مازندران ۱۰ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که سه محور چالوس، هراز، سوادکوه را به پایتخت و جاده کیاسر مازندران را به سمنان متصل می‌کند.

جاده چالوس- کرج حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که حدود نیمی از این مسیر مربوط به حوزه جغرافیایی مازندران شهرستان چالوس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha