۱۵ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۹
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85072627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همدان میعادگاه پرورش داوران ورزشی در میادین جهانی و آسیایی

همدان- ایرنا- استان همدان از دیرباز تاکنون میعادگاه پرورش داوران نخبه و مستعد رشته‌های مختلف ورزشی است که سابقه قضاوت در میادین المپیک، جهانی و آسیایی را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای داوری در رشته‌های مختلف ورزشی سبب شده تا این استان در میادین مهم بین المللی صاحب کرسی قضاوت باشد.

موفقیت داوران همدانی در دوره‌های ارتقای درجه و درخشش در مسابقات رسمی با کسب بالاترین امتیاز قضاوت سبب شده تا علاوه بر فدراسیون‌های ورزشی کشور، کنفدراسیون‌های آسیایی و فدراسیون‌های جهانی نیز آن‌ها را در لیست قضاوت‌های مهم داوری قرار دهند.

همدان در سال‌های گذشته در رشته‌های مختلف از جمله تنیس، فوتبال، بسکتبال، کبدی، هاکی، تیراندازی با کمان، پرورش اندام، تکواندو، شطرنج و دومیدانی همواره دارای نماینده داوری در مسابقات خارجی بوده است.

کارنامه موفق داوران بین المللی همدان

ورزش همدان در سالی که گذشت، با کارنامه موفق و درخشان داوران بین المللی همدان در میادین فراملی همراه بود و در سال گذشته ۱۳ داور همدانی در مسابقات آسیایی، جهانی و بین المللی قضاوت کردند.

سال گذشته بیژن حیدری، پیام حیدری و بهاره سیفی سه داور بین المللی استان در رشته فوتبال بودند که بسیاری از مسابقات حساس لیگ برتر، جام حذفی و مسابقات باشگاههای آسیا را قضاوت کردند.

در رشته تنیس سید عادل برقعی همواره یکی از داوران برتر و برجسته کشور بوده و سال گذشته نیز این داور بین المللی چندین مسابقه سطح بالای تنیس را قضاوت کرد و در رشته بسکتبال نیز هادی سالم در عرصه ملی و بین المللی قضاوت‌های خوبی داشت.

همچنین عرفان هاشمی در مسابقات جهانی شطرنج، سیاوش برفان در مسابقات جهانی بدنسازی و پرورش اندام، کیانوش سلیمانی در دومین دوره مسابقات کبدی قهرمانی جوانان جهان، رضا صفرخانیان در تکواندو جام باشگاه‌های آسیا، علیرضا گلگون در کاپ سالنی آسیایی، مزدک گیتی در جام بین المللی تختی و ایرج مرادی در مسابقات بین المللی دوومیدانی دیگر داور استان بودند که در عرصه‌های فراملی به قضاوت پرداختند.

در رشته تیراندازی با کمان نیز غزاله رسولی سال گذشته چندین رویداد بین المللی از جمله مسابقات بنگلادش و پارادوبی عراق و کاپ آسیایی را قضاوت کرد و فرزانه شهریاری و محمد امین قنبری برای قضاوت در پارا آسیایی هانگژو انتخاب شدند که این رقابت ها به مهرماه ۱۴۰۲ موکول شد.

همدان میعادگاه پرورش داوران ورزشی در میادین جهانی و آسیایی

همدان مهد استعدادهای داوری کشور

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره می‌گوید: استان همدان مستعد پرورش نخبه‌های داوری است و هم اکنون نیز مهد پرورش داوران نخبه ورزش کشور به شمار می‌رود و در اغلب رشته‌های ورزشی دارای داوران بین المللی هستیم.

علی حقیقی افزود: داوران همدانی همواره در میادین بین المللی حضور یافته و عملکرد درخشان آن‌ها باعث شده در قضاوت‌های مهم جهانی و آسیایی حضور مستمر داشته باشند.

داوران همدانی همواره در میادین بین المللی حضور یافته و عملکرد درخشان آن‌ها باعث شده در قضاوت‌های مهم جهانی و آسیایی حضور مستمر داشته باشند.

وی ادامه داد: حمایت از جامعه داوری نیز یکی از سیاست‌های جاری در دستگاه ورزش استان است و داورانی که در سطح بین المللی درخشش داشته باشند، همانند سایر قهرمانان قدردانی می‌شوند.

حقیقی اضافه کرد: داوران فعال از این استان در لیگ‌های مختلف کشوری قضاوت دارند و از قطب‌های اصلی استعدادسازی در این حوزه به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: همه ساله دوره‌های متعدد ارتقا درجه داوران در رشته‌های مختلف ورزشی برگزاری می شود و از نظر آموزش از جایگاه بسیار خوبی در سطح استان‌های کشور برخوردار هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان خاطرنشان کرد: امسال نیز رویدادهای مهم بین المللی از جمله بازی‌های آسیایی هانگژو چین را پیش رو داریم که به طور قطع داوران همدانی در رشته‌های مختلف در این مسابقات قضاوت خواهند داشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha