استاندار خراسان رضوی: استفاده از تجارب گذشته باید منجر به تحول در نظام مدیریتی استان شود

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از تجاربی که در سالهای گذشته به دست آمده است به همراه جمع‌آوری دقیق اطلاعات باید منجر به تحول در نظام مدیریتی استان شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری ظهر روز دوشنبه و در دیدار نوروزی با کارمندان استانداری خراسان رضوی افزود: اگر وظایف خود را به صورت رسالت محور، هدف محور و ماموریت محور انجام دهیم، می توانیم از مشکلات پیشی بگیریم و به نتیجه دلخواه برسیم.

وی ادامه داد: سال گذشته و با وجود همه مشکلات و سختی هایی که وجود داشت، به برکت نظام جمهوری اسلامی و همجواری با بارگاه منور رضوی، شاهد گشایش هایی در امور مختلف استان بودیم و امیدواریم این مسیر، با سعی و تلاش مجدانه، ادامه پیدا کند.

استاندار خراسان رضوی گفت: لازم است برای حل مسایل و گره گشایی موضوعات و تحقق اهداف نظام با نگاه ایجاد تحول، از تجارب گذشته استفاده کنیم تا مسیر حرکت همراه با تغییرات و برنامه ریزی های صورت گرفته منجر به تحول شود.

نظری افزود: مدیریت در دستگاه‌های اداری دارای ایراد است زیرا با نگاه حفظ منابع و تداوم روش‌های گذشته به موضوعات نگاه می‌شود و این در حالی است که باید با توجه به تجربه‌های به دست آمده، کارها متحول شود، زیرا گاهی هدف درست تبیین شده، تامین منابع آن هم به درستی صورت گرفته و برنامه‌ریزی آن هم به درستی انجام شده است ولی به دلیل عدم اعمال مدیریت صحیح، کارها به نتیجه لازم نرسیده است.

وی اضافه کرد: باید با نگاه مدیریت جهشی حرکت کنیم و برای حل مشکلات و گرفتاری‌های بزرگ، درگیر کارهای روزمره و کوچک نباشیم بلکه باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که ضمن انجام شدن فعالیت‌های روزمره، برنامه‌ریزی درستی برای کارهای آینده هم شکل بگیرد و برای رفع عقب ماندگی‌های انباشته شده از قبل هم، حرکت و مدیریت جهشی صورت پذیرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: برای به نتیجه رسیدن این امر باید بین نگاه کارشناسان و مسوولان دستگاه‌ها همسویی وجود داشته باشد تا تلاش‌های انجام شده به نتیجه واحدی ختم شود و برای رسیدن به این موضوع، به گفت و گو نیاز است.

نظری افزود: برای حل مشکلات و گام برداشتن در مسیر رفع آنها، قرارگاه جذب و هدایت سرمایه در استان خراسان رضوی تشکیل می شود چنان که در سال گذشته هدف ۶۲ هزار میلیارد تومانی برای حوزه های اقتصادی در نظر گرفته شده بود که با کمک بانکها بیش از این رقم به حوزه اقتصادی استان، تزریق شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha