رئیس پلیس رژیم اسرائیل: طرح بن گویر پلیس را متلاشی می کند

تهران-ایرنا- رئیس دستگاه پلیس رژیم صهیونیستی درباره افزایش ناامنی و متلاشی شدن این دستگاه در صورت تحقق سیاست‌های وزیر امنیت داخلی این رژیم برای تشکیل یک گروه شبه‌نظامی هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از سایت صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، کوبی شبتای رئیس دستگاه پلیس رژیم صهیونیستی در واکنش به طرح ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم درخصوص ایجاد یک گروه شبه نظامی صهیونیست، گفت: من در گفت و گو با بن گویر، ملاحظات حرفه ای در رابطه با ایجاد چنین نیرویی را مطرح کرده ام.

وی با غیرضروری خواندن ایجاد نیروی نظامی جدیدی در قالب گروه شبه نظامی بن گویر در کنار پلیس رژیم صهیونیستی گفت: ایجاد چنین نیرویی هزینه گزافی دارد و به از دست رفتن امنیت فردی و متلاشی شدن پلیس اسرائیل منجر خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی سیزدهم فروردین ماه جاری با تشکیل یک گروه شبه‌نظامی زیر نظر ایتامار بن گویر وزیر تندرو امنیت داخلی موافقت کرد تا نخست‌وزیر این رژیم، بدهی خود را به وی در ازای موافقت با تعویق لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی بپردازد.

منابع فلسطینی هدف از تشکیل این گروه شبه نظامی موازی پلیس و دیگر نهادهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی را برخورد با فلسطینی های ساکن اراضی اشغالی می دانند.

کابینه رژیم صهیونیستی در این جلسه بخشی از بودجه های سایر نهادهای دولتی را کم کرد تا از طریق آن بتواند بودجه تشکیل این گروه شبه نظامی را تامین کند. نتانیاهو زیر فشارهای داخلی و خارجی مجبور شد تا روند تصویب لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی در کنست (پارلمان) این رژیم را به حالت تعلیق درآورد تا شاید بتواند در مذاکره با ائتلاف اپوزیسیون به راه حلی برسد.

با این حال، به رغم تعلیق لایحه تغییرات قضایی، اعتراض صهیونیستها در سرزمین‌های اشغالی در سطوح داخلی سیاسی و امنیتی و نظامی ادامه دارد و موافقان و مخالفان این لایحه جلوی یکدیگر صف ارایی کرده اند که این وضعیت شکاف و گسست در بین صهیونیستها را بیش از پیش کرده و باعث هشدار خود سران رژیم صهیونیستی درباره احتمال وقوع جنگ داخلی و فروپاشی این رژیم شده است.

سیاستمداران و ناظران سیاسی، نیت نتانیاهو برای به تعویق انداختن رای گیری درباره لایحه تغییرات قضایی را زیر سوال برده و گفته اند که وی در سایه افزایش تظاهرات و خودداری نظامیان از خدمت نظامی که به رژیم اسرائیل ضربه زده است، به تعلیق روند تصویب این لایحه متوسل شد.

در حالی که بیشتر گروه‌های مخالف از پس گرفتن این لایحه توسط نتانیاهو استقبال کردند، «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «إسرائیل بیتنا» (اسرائیل خانه ما) نظر متفاوتی داشته است. او در توییتر خود نوشت: نمی‌خواهم منادی اخبار بد باشم اما من واقعا "بی‌بی "(نتانیاهو) را می‌شناسم. او نمی‌تواند من را فریب دهد و می‌دانم چه چیزی او را هدایت می‌کند.

لیبرمن افزود: از دوستانم در اپوزیسیون می‌خواهم که دچار توهم نشوید، نباید در دام بیفتید و به او اجازه دهید که صادقانه‌ترین اعتراض تاریخ را درهم بشکند.

معترضان می‌گویند لایحه تغییرات قضایی تأثیر دیوان عالی (بالاترین نهاد قضایی رژیم صهیونیستی) بر روند تصویب "قوانین پایه" را محدود می‌کند و به اعضای کنست (پارلمان) اجازه می‌دهد که مصوبات آن را تعویق بیندازد.

این لایحه به کابینه اجازه می‌دهد بر کمیته‌ای که قضات را منصوب می‌کند، سیطره یابد. مخالفان نتانیاهو یکی از اهداف او برای تصویب این لایحه را فرار از محاکمه می دانند زیرا او در سه پرونده رشوه خواری و کلاهبرداری درحال محاکمه است.

گسست داخلی در رژیم صهیونیستی در سال های اخیر نه تنها موجب بحران سیاسی در این رژیم شده بلکه به افزایش درگیری بین طیف های مختلف صهیونیست ها از جمله چپ ها با راست ها و ارتدوکس ها با سکولارها منجر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha