استقبال باشکوه در شب وداع با شهید مهقانی در حسینیه ثارالله گرگان + تصاویر

گرگان - ایرنا - مردم گرگان شامگاه سه‌شنبه همزمان با شب چهاردهم ماه رمضان پس از پنج روز انتظار، میزبان پیکر پاک شهید مدافع حرم مقداد مهقانی‌جعفرآبادی بودند و در میان حزن و اندوه از پیکر این شهید بزرگوار استقبال کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پیکر شهید مقداد مهقانی شامگاه سه‌شنبه از مسیر زمینی پس از تشییع در تهران با استقبال پرشور و کم‌نظیر مردم گرگان وارد این شهر شد تا آیین‌های وداع در حسینیه عاشقان ثارالله این شهرستان برگزار شود.

حسینیه ثارالله گرگان در شب چهاردهم از شب‌های پُرشور رمضان با استقبال از این شهید رنگ و بوی کربلایی به خود گرفت و مردم گرگان در حالی که پرچم.ها و گل‌هایی را در دست داشتند با چشمانی اشکبار، اوج احساسات و ارادت خود به مقام والای این شهید والامقام ابراز و باری دیگر با آرمان های شهدا تجدید پیمان کردند.

استقبال باشکوه در شب وداع با شهید مهقانی در حسینیه ثارالله گرگان + تصاویر

از امشب برنامه‌های مختلفی برای وداع با شهید مهقانی‌جعفرآبادی در استان گلستان و از جمله در شهرهای گرگان، علی آبادکتول و فاضل آباد برگزار می‌شود و پیکر این شهید قرار است ساعت ۹ صبح روز چهارشنبه ، در گرگان از حسینیه عاشقان ثارالله سپاه تا چهارراه خیابان شهدای این شهر تشییع شود و پس از عزاداری و اقامه نماز به سمت فاضل آباد انتقال یابد.

مراسم استقبال و وداع در فاضل‌آباد هم ساعت ۲۰ فردا چهارشنبه از ابتدای خیابان رحمت آباد، مسجد جامع خواهد بود و مراسم تشییع ساعت ۹ صبح پنجشنبه از مسجد المهدی (عج) فاضل‌آباد به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

استقبال باشکوه در شب وداع با شهید مهقانی در حسینیه ثارالله گرگان + تصاویر

پیکر شهید مهقانی ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه در گلزار شهدای امامزاده الازمن شهرستان علی آبادکتول به خاک سپرده خواهد شد.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به نام کمیل به یادگار مانده است.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha