۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۱:۰۹
کد خبرنگار: 2160
کد خبر: 85073974
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون استاندار گلستان: دشمنان هیچگاه حریف ملت ایران نخواهند شد

گرگان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: دشمنان نظام و اسلام با وجود آگاهی کامل از ناتوانی در مقابل ملت ایران باز هم به طراحی تهاجم و حمله‌های جدید روی می‌آورند که این توطئه‌ها همانند همیشه نتیجه‌ای جز شکست برای آنان ندارد.

سیدعلی مهاجر روز چهارشنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شهید مهقانی به واقع یک جوان دهه هفتادی دِین خود را نسبت به کشور ادا کرد و بر قله افتخار ابدی ایستاد.

وی خاطرنشان کرد: مردم تهران در روز گذشته و گرگان در دیشب و امروز با حضور پرشور در مراسم استقبال و تشییع پیکر این شهید، ضمن تاکید بر ایستادگی پای آرمان‌های امام و انقلاب نشان دادند آماده جانفشانی و سربازی برای ولایت هستند.

معاون استاندار گلستان گفت: ملتی که برای ایثار و شهادت آمادگی داشته باشد، هیچگاه با دشمنان و بیگانگان سازش نخواهد کرد.

مهاجر تاکید کرد: با این جوانان که در راه اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی جانفشانی می‌کنند و با این ملت قدردان شهدا و ایثارگران، به زودی شاهد آزادی قدس خواهیم بود.

پیکر شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی از شهدای مدافع حرم گلستان توسط مردم روزه‌دار و شهیدپرور گرگان تشییع و برای تدفین به زادگاهش شهر فاضل‌آباد منتقل شد.

مراسم استقبال و وداع شهید مهقانی ساعت ۲۰ امشب از ابتدای خیابان رحمت آباد، مسجد جامع فاضل‌آباد خواهد بود و مراسم تشییع ساعت ۹ صبح پنجشنبه از مسجد المهدی (عج) فاضل‌آباد به سمت گلزار شهدای گمنام این شهر برگزار می‌شود.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.

این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآبادی یک‌ پسر ۲ ساله به یادگار مانده است.

مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha