۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبرنگار: 3092
کد خبر: 85075095
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیام نسل معاصر دوستدار مقداد به صهیونیست 

۱۷ فروردین ۱۴۰۲، ۹:۲۱
کد خبر: 85075095
پیام نسل معاصر دوستدار مقداد به صهیونیست 

گرگان_ایرنا_ شهید مقداد این روزها به زمزمه کودکان و نوجوانان گلستانی تبدیل شده و البته گستره شکوه این شهادت زینبی در استان برای کودک، نوجوان، پیر و جوان، زن و مرد در کنار هم متجلی شده است.  

اولین بار که دهه نودی و هشتادی از رسانه های مختلف متوجه شهادت این سرو گلستانی در ماه مبارک رمضان شده شاید از پدران و مادران خود از ایثار این شهید مدافع حرم پرسیدند و بر معنویت و غنای خود افزودند و دین باوری، اخلاص، همدلی، عشق و شکوه را در پیامی برای تمام جهان مخابره کردند تا صهیونیست ها بدانند با وجود فضای مجازی و رخنه استکبارگران در سطوح مختلف هر چند در ظاهر، کودکان و نوجوانان را غرق در لذت های فضای مجازی کرده اما فطرت ایرانیان همواره به سمت معنویت گرایش دارد.
هر از گاهی برخی بر طبل فاصله نسل جدید کودک و نوجوان با انقلاب و ارزش های آن کوبیده و همه چیز را از دست رفته دانسته اما باحضور گسترده کودکان ونوجوانان در تشییع پیکر شهیدانی چون مقداد مهقانی که قلب های بزرگشان را تسخیر کرده مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.
در مدت کوتاهی که خبر شهادت مقداد مهقانی پخش شد، کودکان و نوجوانان خودجوش صرف نظر از سن و سالشان به ابراز ارادت ویژه ای پرداختند و روی لب هایشان اسم این شهید مدافع حرم نشسته است.
امروز در شهرستان فاضل آباد اجتماع گسترده از مردم به ویژه کودکان و نوجوانان همراه با پرچم جمهوری اسلامی ایران، سربندهای یا زینب، یا مهدی ادرکنی به چشم می خورد بی شک هزاران مفهوم داشته که به دنیا بیان می کنند.

پیام نسل معاصر دوستدار مقداد به صهیونیست 

محمد رضا و محمد مهدی نخعی دوقلوهای ۱۰ ساله ای که با سربند "یا عباس" و چفیه های منقش به سردار سلیمانی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است صبح خیلی زود جلوی قرارگاه عاشقی نسلشان در مسجد المهدی (عج) شهرستان فاضل آباد حضور یافتند می گویند: یک بار شهید را از نزدیک دیدبم و وقتی خبر شهادتش را شنیدیم قسم خوردیم راهش را ادامه می دهیم و نمی گذاریم خونش را پایمال کنند.
آنها افزودند: مهربانی، لبخند و احترام ویژه ای که به ما گذاشتند برایمان خاطره ای شیرین است که با یادآوریش دوست داریم همانند ایشان در رفتار و کردار باشیم.
همچنین بیان کردند: عاشق راه شهدا هستیم و تا آخرین نفس حداقل با خوب درس خوندن جواب ایثار آنها را می دهیم.

پیام نسل معاصر دوستدار مقداد به صهیونیست 
امیر علی آذرکیش که در حال دویدن است در این ارتباط گفت: از دیشب تا حالا هیجان ویژه ای برای شرکت در آیین تشییع پیکر شهید شهرم داشتم و امروز قبل از ساعت هفت و ربع با دوستانم قرار گذاشتیم تا جلوی مسجد المهدی(عج) باشیم تا با تمام توان در مراسم شرکت کنیم.
این نوجوان یازده ساله افزود: صهیونیست ها و دشمنان هرچقدر از مسلمانان را شهید کنند ما از کمک به مظلومان جهان دست نمی کشیم و با استقامت بیشتری راه شهیدان را ادامه می دهیم.
وی بیان کرد: شهید مقداد مهقانی امروز الگوی تک تک ماست و در قلب ما جا دارد و همانند ایشان در مسیر خدمت گام بر می داریم.

پیام نسل معاصر دوستدار مقداد به صهیونیست 
محمد تجری یکی از دانش آموزان ۱۲ ساله که با شور و هیجان بسیاری هنوز ساعت ۷ نشده جلوی در مسجد المهدی شهرستان فاضل آباد ایستاده می گوید: شهید مقداد امروز برای من و همسالان دیگرم در شهرستان اسطوره مقاومت است.
این نوجوان گلستانی افزود: اگر جانفشانی و ایثار شهیدان عزیزی همچون مقداد ها نبود، بدون شک با توطئه صهیونیست و کینه دشمنان کشور ما همچون سوریه می‌شد.
وی بیان کرد: امروز وظیفه دانش آموزان تداوم راه و مکتب مقدادهاست از این رو باید با تمام توان تلاش کنیم چون دشمن به دنبال کم رنگ کردن حضور ما دهه نودی ها در عرصه های مهم کشور است.

موسی الرضا آچنگان نوجوان دیگری که با لباسی همانند شهید مهقانی هم که زودتر از ساعت ۹ جلوی در مسجد منتظر شروع برنامه است هم گفت: شهیدان بخاطر مردم ایثارگری کرده و از جان خود گذشتند و یکی از حداقل وظایف ما امروز پیروی از آرمان های آنهاست.
وی افزود: مستکبران جهانی بدانند با شهادت مقدادها نسل نو ایران راه شهدا را ادامه داده و ثابت قدم در مقابل دشمنان و صهیونیست ها ایستادگی می کنند.
وی اظهار داشت: باید صهیونیسم بداند که جبهه مقاومت همچنان ادامه داشته و آرامش را از ظالمان و مستکبران جهانی خواهند گرفت.

شهید مقداد مهقانی‌جعفرآباد بیستمین شهید مدافع حرم استان گلستان است.
این شهید ۳۲ ساله که برای دفاع از حرم اهل بیت در سوریه حضور داشت شامگاه جمعه ۱۱ فروردین در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به مقر مستشاری ایران در سوریه مجروح شد و به دلیل شدت جراحات به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
پیکر این شهید چهاردهم فروردین در جوار مرقد مطهر حضرت رقیه (س) و پس از آن حضرت زینب (س) تشییع و غروب آن روز از سوریه وارد تهران و آئین وداع با پیکر شهیدان مهقانی و حیدری در معراج مسجد ارک تهران برگزار شد.
آئین تشییع شهدا و بدرقه آنها در روز پانزدهم فروردین ماه از میدان آئینی امام حسین (ع) تهران با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.
همچنین مراسم استقبال و وداع با پیکر شهید مهقانی‌جعفرآباد شامگاه روز سه شنبه در حسینیه عاشقان ثارالله گرگان و مراسم تشییع این پیکر مطهر در مرکز استان گلستان هم روز چهارشنبه با حضور اقشار مردم برگزار شد و پس از مراسم استقبال و وداع دانشگاهیان در ظهر روز گذشته با شهید مدافع حرم، شهید مقداد مهقانی با حضور پرشور دانشگاهیان استان و نیز جمعی از مسوولین، کارکنان و دانشجویان در محوطه گلزار شهید گمنام مجموعه آموزش عالی فلسفی برگزار گردید و پس از تشییع و وداع باشکوه در این دانشگاه برای خاکسپاری پیکر مطهرش به شهر فاضل آباد بدرقه شد.
شامگاه دیشب و صبح امروز هم آیین وداع و تشییع پیکر مطهر مطهر در زادگاهش انجام شد.
از شهید مقداد مهقانی‌جعفرآباد یک‌ فرزند پسر ۲ ساله به نام کمیل به یادگار مانده است.
غلامعلی تولی، ‌ سیداحسان حاجی‌حتم‌لو، قاسم غریب، سیدمحمدحسین میردوستی، اسماعیل زاهدپور، قاسم تیموری، علیرضا صفرپورجاجرمی، افشین زورقی‌بحری، صادق شیبک، قربان نجفی، جواد سنجه‌ولی، یدالله ترمیمی، مهدی شکوری، محمدرضا شیبانی‌مجد، احمد غلامی، مصطفی خوش‌محمدی، حجت‌الله نوچمنی و سید رضا حسینی از دیگر شهدای مدافع حرم استان گلستان هستند که در دفاع از آستان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در جبهه‌های مقاومت و نبرد با نیروهای تکفیری و رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.
مطابق داده‌ دستگاه‌های مرتبط در گلستان، نزدیک به ۳۳ هزار رزمنده از این استان در جنگ تحمیلی شرکت داشتند و نیز این استان شمالی در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس ۴ هزار شهید تقدیم کرده و افزون بر این ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۱۷۸ آزاده دارد و همچنین هم اکنون پیکر پاک و مطهر ۱۴۰ تن از شهدای گمنام در ۵۴ نقطه گلستان در خاک استان حضور دارند و ۲۲۰ شهید گلستان در حال حاضر مفقودالاثر و جاویدالاثر هستند.
گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha