۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85074360
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اقامت ۵۸ هزار مسافر نوروزی در دامغان ثبت شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85074360
اقامت ۵۸ هزار مسافر نوروزی در دامغان ثبت شد

سمنان- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان گفت: ۵۸ هزار و ۱۹۰ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این شهرستان در تعطیلات اقامت کردند.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی اکبرپور روز چهارشنبه به رسانه ها گفت: ۵۸ هزار و ۱۹۰ هزار مسافر نوروزی در ایام نوروز در مراکز اقامتی شهرستان شامل هتل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، اقامتگاه‌های موقت، تأسیسات اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش، و سالن‌های ورزشی، اقامت کردند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان افزود: با هدف ماندگاری مسافران در شهرستان، غرفه‌های صنایع‌دستی، سیاه‌چادر عشایری و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برپاشد.

وی از بازدید ۱۲۷ هزار و ۵۸۷ گردشگر از جاذبه‌های شهرستان دامغان شامل آثار تاریخی، طبیعی، و مذهبی، خبر داد و افزود: به منظور افزایش خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، ۷۵ بازدید نظارتی از تأسیسات گردشگری شهرستان انجام‌شدو این بازدیدها منجر به ۱۰ فقره تذکر شد.

مسجد تاریخانه که نمونه‌ای از مساجد قرون اولیه اسلامی و بعد از مسجد فهرج یزد دومین مسجد قدیمی ایران و مربوط به صدر اسلام در نیمه قرن اول هجری است، چشمه علی مجموعه طبیعی و تاریخی به جامانده از دوره قاجار، برج چهل دخترمربوط به پیش از اسلام و مرمت‌شده در قرن چهارم و پنجم هجری قمری، برج پیر علمدار که بعد از برج گنبد قابوس گرگان، دومین برج کهن ایران محسوب می شود، و برج طغرل مربوط به دوره سلجوقی، از بناهای دیدنی شهرستان دامغان است.

۲۶۵ هزار مسافر در تعطیلات نوروزی ۱۴۰۲ در مراکز اقامتی استان سمنان اقامت داشتند که ١۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

استان سمنان دارای بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی شناسایی شده است که ۸۶۸ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی قرار دارد.

به گزارش ایرنا، استان پهناور سمنان با توجه به تنوع اقلیمی، موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در مسیر زائران امام رضا(ع) ظرفیت خوبی برای جذب گردشگران نوروزی دارد و تلاش مسوولان برای ایجاد شرایطی است تا گردشگران این استان را به عنوان مقصدی برای سفر انتخاب کنند.

استان سمنان با نام های تاریخی دیار قومس و دارالمرحمه و با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی گلوگاه اتصال استان‌های شمالی به استان‌های جنوبی کشور است و همچنین در همسایگی با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران دارای برگ برنده در توسعه گردشگری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha