۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85074495
T T
۴ نفر

برچسب‌ها

۲ هکتار از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85074495
۲ هکتار از اراضی ملی البرز رفع تصرف شد

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: ۲ هکتار از اراضی ملی در اجرای طرح پایش نوروزی یگان حفاظت از اراضی ملی این استان رفع تصرف شد.

اصغر بیات روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح پایش نوروزی اراضی ملی استان البرز از ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در این مدت یک فقره پرونده ورود دام غیر مجاز به مراتع استان البرز در قالب ماده ۴۴ قانون حفاظت و بهره بردای از جنگل ها و مراتع تشکیل شد که منجر به اخراج ۸۰ واحد دامی از این عرصه ها شد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با تاکید بر اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از جمله تصرف یا آتش سوزی در اراضی ملی مراتب را به سامانه گزارش های مردمی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند، گفت: گشت های منظم و شبانه روزی در سطح اراضی ملی در شهرستان های تابعه علاوه بر تعطیلات نوروزی در دیگر ایام نیز فعال است.

وی برقراری ایست و بازرسی در مناطق بحرانی قاچاق چوب و کنترل محموله های چوب عبوری از استان و بازدید از کارگاه های چوب بری و تهیه ذغال سطح استان و بازدید سرزده از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها و نظارت بر نحوه عملکرد پرسنل یگان حین ماموریت را از دیگر این اقدامات برشمرد.

بیات یادآور شد: عوامل یگان حفاظت استان با حضور مستمر و شبانه روزی در عرصه های ملی نسبت به پایش و پیشگیری و برخورد قاطع با متجاوزین به انفال اقدام می کنند.

استان البرز ۴۳۰ هزار هکتار اراضی ملی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha