۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85074551
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندارسقز: ردیف اعتباری ویژه به جشنواره تئاتر کُردی اختصاص یابد

سنندج- ایرنا- فرماندار ویژه شهرستان سقز گفت: اختصاص ردیف اعتباری ویژه به جشنواره تئاتر کُردی با ثبت آن در تقویم جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مطالبات ما و هنرمندان استان است.

به گزارش ایرنا، جعفر توان روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در سقز اظهار کرد: تاکنون ۱۷ دوره جشنواره تئاتر کردی به طور موفق و با استقبال هنرمندان در این شهرستان برگزار شده است.

وی خواستار فعال شدن دبیرخانه و تدوین فراخوان جشنواره هجدهم شد و افزود: مشارکت مناسب هنرمندان در این رویداد فرهنگی و هنری، برگزاری کیفی آن و پیگیری ثبت این رویداد در تقویم جشنواره‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اختصاص ردیف اعتباری ویژه از دیگر موارد مورد تاکید و از مطالبات ما وهنرمندان است.

فرماندار ویژه شهرستان سقز با بیان اینکه روند پیشرفت فیزیکی ساخت پلاتوی این شهرستان، مناسب است، اضافه کرد: تسریع در تکمیل و تجهیز آن و همچنین بازسازی و نوسازی مجتمع فرهنگی هنری با توجه به اعتبارات عمرانی ویژه که توسط این فرمانداری در کمیته برنامه ریزی مصوب و به آن تخصیص یافته است؛ از برنامه های امسال این شهرستان به شمار می ورد.

توان خواستار اهتمام جدی این اداره کل برای مشارکت اثر بخش تر و بیشتر هنرمندان و اصحاب رسانه در توسعه همه جانبه شهرستان شد و گفت: اهمیت نظم و انضباط اجرایی، اداری و مالی جشنواره ها و حمایت برای حضور در جشنواره های ملی و بین المللی از دیگر مسائل حائز اهمیت است.

علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان کردستان در سفر به شهرستان سقز علاوه بر شرکت در کرسی آزاداندیشی با اصحاب فرهنگ وهنر شهرستان از پروژه ساخت پلاتوی شهر سقز و مجتمع فرهنگی و هنری این شهر بازدید کرد.

سقز در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha