بر مدار فرهنگ و هنر؛ نمایشگاهی از جنس عمل و امید

سنندج- ایرنا- نمایشگاه «برمدار فرهنگ و هنر» که با هدف معرفی فعالیت یک ساله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در گالری هنر سنندج برپا شده است اقدامی از جنس عمل و امید در راستای توسعه فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی است.

به گزارش ایرنا، برای نخستین بار است که در روزهای پایانی سال یک دستگاه اجرایی در قالب نمایشگاه اقدام به اطلاع رسانی و بیان فعالیت های انجام شده در طول یک سال کرده است.

گالری سوره سنندج محل برپایی نمایشگاه برمدار فرهنگ و هنر در پیاده راه فردوسی واقع شده است؛ طرح بازسازی این گالری هم همزمان با برپایی این نمایشگاه با حضور استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

نمایشی از همت جمعی

بر مدار فرهنگ و هنر؛ نمایشگاهی از جنس عمل و امید

دورتادور سالن این گالری را تابلوهایی با چیدمانی آرامش بخش و منظم تشکیل داده و اینجا فقط مدیر مجموعه برجسته نشده است بلکه در ابتکاری زیبا در هر تابلو نام و سمت و عکس مسئول واحد و اقدامات انجام شده حوزه مربوطه درج شده است.

در این نمایشگاه فقط فعالیت های مدیر مجموعه برجسته نشده بلکه در ابتکاری زیبا در هر تابلو نام و سمت و عکس مسئول واحد و اقدامات انجام شده حوزه مربوطه درج شده است.

در این نمایشگاه گزارش مهمترین فعالیت های انجام شده در بخش هایی هم چون محرومیت زدایی فرهنگی - هنری، ارائه خدمات الکترونیک حوزه فرهنگ و هنر استان، هنرهای تجسمی، موسیقی، هنرهای نمایشی، امور سینمایی و سمعی و بصری نشان داده شده است.

عملکرد واحدهای مطبوعات و خبرگزاری ها، امور چاپ و تبلیغات، کتاب، گروه قرآن و معارف اسلامی، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، واحد هماهنگی و نظارت امور عمرانی، واحد اشتغال و اقتصاد خلاق، واحد نمایندگی صندوق اعتباری هنر، واحد برنامه ریزی و آموزش های هنری، واحد مراکز، مجامع و موسسات فرهنگی و هنری، هنرستان دخترانه هنرهای زیبای شهر سنندج هم در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته است.

افزون براین موارد وضعیت فرهنگی و برنامه‌های شاخص فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی شهرستان های سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، بانه، دیواندره، کامیاران، سروآباد و دهگلان هم در تابلوهای جداگانه ای نشان داده شده است.

بر مدار فرهنگ و هنر؛ نمایشگاهی از جنس عمل و امید

تجلیل از اصحاب فرهنگ و هنر کردستان در این نمایشگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه راه اندازی این گالری کمکی در راستای اقتصاد هنر و هنرمندان است، اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی بخش فرهنگ و هنر وجود مکان هایی برای عرضه و نمایش تولیدات این بخش است.

علی اصغر دریایی با اعلام اینکه در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۲۲۱ برنامه و رویداد فرهنگی، هنری، رسانه ای و قرآنی در استان برگزار شد، ادامه داد: به منظور تمرکززدایی از برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در مرکز استان، بیش از ۱۰ درصد این برنامه ها را در روستاها و شهرهای کوچک استان از جمله دلبران، بلبان آباد، شویشه، هورامان و سریش آباد برگزار کردیم.

وی ادامه داد: همه تلاش این است بتوانیم زمینه فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری بیشتری برای فعالان این حوزه ها ایجاد کنیم چرا که با این اقدام شاهد تحولات چشمگیری در دیگر بخش ها هم خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان تجلیل از هنرمندان را هم در ایجاد انگیزه برای کار بیشتر توسط آنها و جذب جوانان به کار فرهنگی وهنری بسیار موثر خواند و گفت: بخشی از برنامه های این نمایشگاه تجلیل و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های تابعه استان است.

بخشی از برنامه های این نمایشگاه تجلیل و قدردانی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان های تابعه استان است. دریایی یادآور شد: در دومین روز از برپایی این نمایشگاه با حضور جمعی از مسئولان و هنرمندان از محمدسعید محمدی هنرمند سروآبادی که در عرصه سینما و بازیگری فعالیت دارد؛ تجلیل شد.

دیدارهای چهره به چهره، جالب ترین بخش نمایشگاه

از بازدیدکننده‌ای که به دقت مطالب مندرج در تابلوهای این نمایشگاه را می خواند نظرش را در ارتباط با نمایشگاه جویا شدم و او عینکش را برداشت و گفت: بازنشسته یکی از ادارات دولتی هستم و ۳۳ سال از عمر خود را صرف کار و مسائل اداری کردم و در این سال ها شاهد شیوه های مختلفی از بیان عملکرد دستگاه های اجرایی بودم.

وی که خود را صباح امانی معرفی کرد، ادامه داد: مردم را در جریان کارهای انجام شده قراردادن کار ارزشمندی است و رسالت اصلی هر ارگان و نهادی هم اطلاع رسانی است.

وی یادآور شد: بنظرم جالب ترین بخش مطالب در دستاوردهایی که در این نمایشگاه مطرح شده تعداد دیدارهای چهره به چهره اهالی فرهنگ و هنر با مدیرکل این مجموعه است که در این مدت با بیش از سه هزار نفر دیدار داشته است.

امانی اضافه کرد: انتظار می رود این دیدارها و شنیدن مشکلات هنرمندان نتیجه بخش باشد تا آنها همیشه راغب به بیان مطالبات و خواسته و مشکلاتشان باشند و امیدوار باشند که مدیرانی به دنبال رسیدگی و برطرف کردن مسائل پیش روی آنها هستند.

همیشه برای مردم سوال است که ادارات و نهادهای مختلف در طول سال چه کارهایی انجام دادند در کنار رسانه ای کردن این اقدامات که همواره به همت رسانه‌های استان در مقاطع مختلف انجام شده و می شود برپایی نمایشگاهی هم در این راستا می تواند گوشه ای از خدمات ارائه شده را بخوبی نشان دهد.

این نمایشگاه از ۲۵ اسفند برپا شده و تا ۲۹ همین ماه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha