۱۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴
کد خبرنگار: 5202
کد خبر: 85074841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اسبقیان: مالیات برای همه فدراسیون‌ها مشکل ایجاد کرده است/ نباید حسابمان بسته شود

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین، گفت: مالیات گربیان همه فدراسیون‌ها را گرفته و برای آنان مشکل ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، شروین اسبقیان پس از جلسه روسای فدراسیون‌ها با وزیر ورزش، اظهار داشت: امسال شرایطی خاصی را داریم و بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در پیش است. قبل حضور در رقابت‌های پاراآسیایی چند مسابقه مهم داریم، مانند مسابقات جهانی پارادوومیدانی در پاریس، مسابقات تیراندازی و بسکتبال با ویلچر قهرمانی جهان در امارات که کسب سهمیه است و همچنین مسابقات وزنه‌برداری و والیبال نشسته قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم.

اسبقیان درباره مشکل مالیاتی فدراسیون‌ها نیز، بیان کرد: موضوع مهمی که مطرح کردم، مالیات‌هایی است که از سنوات گذشته، گریبان‌گیر فدراسیون‌های مختلف شده است. بستن حساب فدراسیون‌ها در این شرایط خاص که بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در پیش است، قطعا ما را دچار چالش خواهد کرد. امیدوارم با کمک وزیر امور اقتصادی و دارایی و پیگیری وزارت ورزش، این مشکل حل شود. بستن حساب فدراسیون‌ها، آسیب جدی به ورزش قهرمانی خواهد زد.

وی در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نوسانات ارز که اعزام‌ها را دچار مشکل کرده است، توضیح داد: اعزام‌ها باید بر اساس اولویت انجام شود. مسابقات کسب سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا و جهان در دستور کار وزارت ورزش و فدراسیون‌ها قرار دارد ولی واقعیت این است که بالا رفتن نرخ ارز، همه فدراسیون‌ها را دچار مشکل کرده است. باید سیاست‌های انقباضی این مسائل را مدیریت کرد.

اسبقیان ادامه داد: فدراسیون‌هایی مثل والیبال و فوتبال که ورزش‌ آنها طرفدار دارد، اتفاقات خوبی ممکن است برای آنان رخ دهد. اما برای برخی فدراسیون‌ها خیلی سخت است که از این راه درآمدزایی کنند. خوشبختانه اتفاقات خوبی را با حضور اسپانسرها فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین رقم زدیم. اما این شامل همه فدراسیون‌ها نمی‌شود و باید به آنها کمک شود. بودجه سال گذشته ما ۱۵ میلیارد تومان بود که ۸۰ درصد آن را گرفتیم. آخر سال هم کمک‌هایی به ما شد. تبصره ۱۴ مجلس هم اگر محقق شود، کمک بزرگی به ورزش خواهد بود. برای سال آتی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را داریم که حمایت جدی از ورزش‌های جانبازان و معلولین مورد تاکید رئیس جمهور قرار گرفته است. امیدوارم این مصوبه توسط دستگاه‌ها به صورت جدی پیگیری و اجرا شود.

این مدیر ورزشی گفت: همه دستگاه‌ها مکلف هستند که امکانات ورزشی را در اختیار فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین قرار دهند. وزارت ورزش و سازمان بهزیستی هم وظایفی بر عهده دارند. اگر این امکانات در اختیار جانبازان و معلولین قرار بگیرد، بسیاری از مشکلات آنها حل خواهد شد.

اسبقیان در مورد اینکه اگر بودجه‌ای به اندازه فدراسیون فوتبال در اختیار فدراسیونش قرار گیرد چه نتایجی کسب خواهد شد، اظهار داشت: نتایجی که ورزش‌های پارالمپیکی بعد از انقلاب کسب کرده‌اند، اظهر من الشمس است و اصلا قابل قیاس با سایر رشته‌ها نیست. وقتی در شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حمایت ویژه از ورزش‌های جانبازان و معلولین تاکید می‌شود، انتظار داریم این حمایت ویژه انجام شود. اگر بودجه ورزش‌های پارالمپیکی زیاد شود، نتایج ارزشمندتری کسب خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha