مناسبت‌های ملی و مذهبی فرصتی برای تبیین مسایل فرهنگی است

بیرجند - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: با اجرای برنامه‌های خوب، شاد و متنوع در مناسبت‌های ملی و مذهبی مختلف باید فرهنگ جامعه اسلامی و ایرانی را به مردم بشناسانیم و اغناسازی لازم را در این حوزه‌ها انجام دهیم.

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: هدف اصلی از برنامه‌ریزی برای ایام دهه فجر، هفته مهدویت، نوروزگاه و هفته هنر انقلاب اسلامی این است که بتوانیم غنی‌سازی اوقات فراغت و خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن را برای مردم جامعه خودمان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اثرگذاری ابزار هنر و برنامه‌های هنری در اقدامات فرهنگی گفت: تاثیرگذاری یک فیلم یا برنامه شاد همراه با جهاد تبیین زیاد است، چون با مخاطبانی سر و کار داریم که باید به روش‌های مختلف فضای شنیدن برای آنان فراهم شود لذا باید با استفاده از برنامه‌های متنوع همراه با جهاد تبیین، دستاوردها و توفیقات نظام اسلامی را برای آنان بازگو کنیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: همواره در جلسات متعدد بحث فرهنگ و فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود اما در مرحله اجرا نتیجه مطلوبی که مورد انتظار است در جامعه اسلامی مشاهده نمی‌کنیم.

وی افزود: تهاجم و شبیخون فرهنگی از دهه ۷۰ دغدغه رهبر معظم انقلاب است اما پرداختن به این مساله مهم بیشتر در حوزه جلسات بوده و آنچنان اثربخشی ندیده‌ایم، اگر اقدامات فرهنگی و فرهنگ‌سازی اثر داشت اکنون در حوزه فرهنگی به عنوان نمونه در همین بحث عفاف و حجاب شاید کارمان به این مرحله نمی‌رسید.

طالبی بیان کرد: دشمن هم وقتی دید در جنگ سخت و نیمه سخت به نتیجه نمی‌رسد پس از جنگ تحمیلی هشت ساله در نشست‌های هم‌اندیشی تصمیم گرفت اعتقاد مردم به شهادت و ولایت را هدف قرار دهد و در همین راستا با اختصاص اعتبارات خاص در زمینه تهاجم فرهنگی به سمت کارهای ضدفرهنگی روی آورده که خاکریز مشخصی ندارد.

وی با اشاره به اینکه روند تهاجم فرهنگی نامحسوس است گفت: در جنگ ترکیبی که به شدت درگیر آن هستیم دشمن از هر روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کند تا ضربه بزند و بخش عمده آن در حوزه مسائل فرهنگی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت برنامه‌ریزی مداوم در حوزه مسائل فرهنگی برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان تاکید کرد و افزود: اگر برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم و مردم به صورت ملموس نتایج آن را ببینند و مسائل و اهداف دشمن را برای آنان تبیین کنیم قطعا در وضعیت موجود تجدیدنظر می‌کنند.

وی به برگزاری موفقیت‌آمیز و اثرگذار جشنواره شاد دفاع مقدس برای دانش‌آموزان استان اشاره کرد و گفت: باید از مناسبت‌های مختلف از جمله هفته هنر انقلاب اسلامی به نفع نظام و انقلاب استفاده کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب اقدامات اثربخشی انجام دهیم که نتایج آن را در سطح جامعه به وضوح مشاهده کنیم.

۲۰ فروردین سالروز شهادت سید "مرتضی آوینی" سید شهیدان اهل قلم به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی در تقویم ملی کشور نامگذاری شده و آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی است که در این مدت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha