۱۸ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۳
کد خبر: 85075963
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ‌کرمان: سلامت جامعه در گرو حراست از نظام خانواده است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: ستون فقرات صلابت و سلامت جامعه و ملت انقلابی ما حفظ و حراست از نظام خانواده است و این به دست نمی آید جز اینکه از آن با قدرت، قاطعیت و تدبیر و تکلیف محوری حفاظت و حراست کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه های نمازجمعه این هفته کرمان در مصلی امام علی (ع) افزود: ملتی پیشرفت می کند که مستقل، سلحشور و دارای صلاحیت و صلابت لازم باشد، قطعا در صحنه های مختلف می درخشد، و این درخشش به صلابت و سلامت جامعه بر می گردد.

وی تصریح کرد: خانواده پیشرفته در نگاه دینی خانواده ای است که باید به الزامات دینی حتما توجه کند و یکی از این الزامات دینی حفظ و حراست از حجاب و عفاف است.

امام‌ جمعه کرمان بیان کرد: حجاب و عفاف دژ محکم دفاع از خانواده است و دشمن همین را نشان گرفته است.

وی تصریح کرد: مردم حزب اللهی و انقلابی باید در کنار مسئولان امر که قانون را با وسواس و انگیزه اجرا می کنند، با تدبیر و تکلیف محوری مواظب حمله های احتمالی بر کیان خانواده باشند و آنچه وظیفه اقتضا می کند، حرکت در نقشه مناسبی است که بتوانند این حملات را خنثی کنتد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تاکید کرد: لذا باید از حرکت های بی قاعده پرهیز شود و در کنار مسئولان مکتبی قانون را اجرا کنیم.

وی با اشاره به سخنان حکیمانه و راهبردی رهبر عظیم شان انقلاب اسلامی در جمع کارگزان نظام گفت: یک بخش از این فرمایشات، الزامات و راهبردهای عملیاتی شدن شعار مهم و حساس سال یعنی رشد تولید و مهار تورم بود که معظم له آن را به خوبی بیان فرمودند.

امام‌جمعه کرمان افزود: بخش دیگر سخنان رهبر معظم‌انقلاب اسلامی توصیه های مهم در بخش اقتصاد بود که با دقت هر چه تمام تر ضعف ها، قوت ها و ظرفیت ها را در توصیه ها بیان کردند تا ظرفیت های بالقوه ای که باید به فعل تبدیل شود تا موانع بزرگ در اقتصاد سالم به طور جدی برطرف شود که توصیه های مهمی ایراد کردند.

وی اطهار داشت: همچنین در تبیین نشانه های ضعف جبهه ضدایرانی در نقشه جهان مصادیق متعددی از آن را رهبری معظم انقلاب با هوشمندی هرچه تمام تر بیان فرمودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره با تبیین انتخابات امسال و راهبردهای آن توسط رهبر معظم‌انقلاب بیان کرد: مشارکت، امنیت، سلامت و رقابت چهار اصل مهم در انتخابات پیش رو است که معظم له آن را ترسیم کردند و امیدواریم همه توصیه ها و فرامین رهبری توسط دولت انقلابی و در استان ها با تشکیل کارگروه ها بخش های مختلف عملیاتی شود.

وی با اشاره به روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: با تکیه بر توان جوان دانشمند انقلابی به رغم اینکه آمریکا از سال ۵۹ نه تنها قطع رابطه بلکه به دنبال آن تحریم های ظالمانه ای را به ما روا داشته است. اما حرکت انقلاب و جوان داتشمند مکتبی انقلاب نشان داد که هم در تحریم ها و قطع ارتباطات استقلال کشور را بیش از چهار دهه حفظ کرده و هم پیشرفت در بخش های مختلف علم که یکی از آن پیشرفت هسته ای که دستاورد بزرگ نطام جمهوری اسلامی است.

امام جمعه کرمان افزود: ما نشان دادیم ملتی شجاع و مستقل به رغم قطع ارتباط ها و تحریم ها هستیم و در سکوهای پیشرفت قرار دارد.

وی بیان کرد: پیروزی حقوقی جمهوری اسلامی بر آمریکای جهانخوار در دادگاه لاهه که رکن قضایی سازمان ملل است، برگ برنده دیگری برای حقوقدانان انقلابی کشور ما رقم خورد، که هم مظلومیت خود را نشان دادیم و هم‌اقتدار حقوقی خود را در دنیا برملا کردیم و اینها همه در سایه وحدت و دفاع از ارزش های الهی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار داشت: شب های قدر فرصتی است تا اگر کسی آن را به معنی واقعی درک کند می توان یک عمر زندگی را بیهوده را با یک شب جبران نمود.

وی با بیان اینکه سالروز ضربت خوردن و در نهایت شهادت حضرت علی (ع) را تسلیت و تعزیزیت عرض می کنم تصریح کرد: هر کس در شب های قدر به اندازه ظریفیت و لیاقت خود بهره می گیرد زیرا شب های قدر بازگشت به فطرت و آشتی با عبودیت و انسانیت با واسطه امیرمؤمنان علی (ع) است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha