خطیب جمعه بیرجند: مبارزه با فساد از راه‌های مهار تورم است

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: مبارزه با فساد مالی یکی از راه‌های مهار تورم و رشد تولید است زیرا فساد موجب ناامیدی مردم و سرمایه‌گذاران می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند که در مسجد جامع مصلی المهدی (عج) اقامه شد، با اشاره به اینکه مبارزه با فساد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است افزود: قبل از اینکه موضوع به قوه قضاییه برسد باید با نظارت و پیگیری‌های دقیق نگذاریم این کشور امام زمان(عج) به دست افراد مفسد بیافتد زیرا تغییر نگاه مردم نسبت به نظام و انقلاب نوعی جفا است.

وی تصریح کرد: انتظار است با مبارزه به موقع با مفسدان و اخلالگران، شاهد مهار تورم و رشد تولید در کشور باشیم.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظم جهانی در حال تغییر و تحول سیاسی است گفت: باید تحرک و ابتکار، فعالیت و استفاده از فرصت‌ها را در سیاست خارجی افزایش دهیم و خوشبختانه این تحول جهانی در جهت تضعیف جبهه دشمنان و به نفع اسلام و مومنان است.

وی ادامه داد: امروز باید بدانیم که جهان آماده یک تحول به نفع اهل تقوا و ایمان است اما در این وضعیت نقش ما در همراهی کشتی انقلاب اسلامی چقدر بوده است؟

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر «مهار تورم و رشد تولید» گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه بلند و رصد دقیق، همه امور را می‌بینند و به فرموده ایشان در عمل به این شعار باید همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور در خدمت مهار تورم و رشد تولید قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زیادی در کشور وجود دارد افزود: منابع طبیعی، زیرساخت‌های اقتصادی، کارخانه‌ها، نیروهای خلاق، جوان و پرانگیزه، ظرفیت‌های علمی و فناوری، قوای سه‌گانه، رسانه‌ها، نیروهای با تجربه و امکانات تبیینی از جمله این ظرفیت‌ها و امکانات برای تحقق شعار سال هستند.

خطیب جمعه بیرجند گفت: حجاب یکی دیگر از مسائلی است که این روزها مورد توجه مقام معظم رهبری بوده و رسالت بزرگی برعهده مسئولان است زیرا به فرمایش رهبر معظم انقلاب، حجاب محدودیت شرعی و قانونی است و محدودیت دولتی نیست، کشف حجاب نیز حرام شرعی و سیاسی است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیرشان فرمودند، بسیاری از کسانی که کشف حجاب می‌کنند از پشت پرده تحریک به این کار یعنی دستگاه‌های جاسوسی دشمن، مطلع نیستند و اگر بدانند پشت کشف حجاب و مبارزه با حجاب چه کسانی و دستگاه‌هایی هستند، این کار را نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار داشت: دشمن و کفار هیزم جهنم هستند و زمینه‌های آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌کنند لذا به همه کسانی که حرمت‌شکنی می‌کنند در درجه اول نصیحت می‌کنیم که ما در این مسیر خون دادیم و باید وصایای شهدا را ملاحظه کنند.

وی گفت: به فرموده مقام معظم رهبری، دشمن با برنامه و نقشه وارد این کار شده لذا ما هم باید با برنامه عمل کنیم، مسئولان باید در این زمینه برنامه داشته باشند و به یاری خداوند کار دنبال خواهد شد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم کمک‌های مومنانه در ماه رمضان تاکید کرد و گفت: کمک به یتیمان و مستمندان یکی از فلسفه‌های تحمل گرسنگی و تشنگی است.

وی افزود: در این زمینه مجموعه‌های مختلف توفیق خدمت دارند و پیشقدم هستند، از قرارگاه شهید ناصری و آستان قدس رضوی هم در اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند استان قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه ماه رمضان از برترین ماه‌ها و شب‌های قدر از بهترین اوقات است اظهار داشت: شب‌های قدر بهترین فرصت برای بهره‌های معنوی است که باید حداکثر بهره را از رحمت الهی ببریم.

وی با بیان اینکه شب قدر، شب پیوند با امام زمان (عج) است گفت: دریافت تقدیر و اعمال ما توسط امام زمان (عج) صورت می‌گیرد پس ما باید رابطه خود را با امام عصر محکم کنیم و تنها راه نجات بشریت، حرکت در مسیر فرهنگ علوی و اسلام ناب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha