اورسجی: بودجه ورزش نیاز به بازنگری دارد/ به دنبال میزبانی کبدی ساحلی قهرمانی جهان هستیم

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کبدی ایران و آسیا با اشاره به نوسانات ارزی و افزایش هزینه‌ها گفت: با این شرایط بودجه امکان رقابت در سطح اول آسیا و جهان کار بسیار سختی است و به همین دلیل بودجه ورزش نیاز به بازنگری دارد.

عباس اورسجی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا و در واکنش به شرایط این روزهای کبدی ایران در آسیا و جهان تاکید کرد: در سال جاری چند رویداد مهم را پیش رو داریم که حضوری موفق در بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو و کسب موفقیت در بخش مردان و بانوان از آن جمله است و قصد داریم یکبار دیگر اقتدار و قدرت کبدی ایران را به رخ حریفان بکشیم.

وی ادامه داد: رقابت‌های داخل سالن هم برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از طرفی دیگر در تیرماه مسابقات قهرمانی آسیا را در دو بخش مردان و بانوان در پیش داریم که باید در آن مسابقات نیز با اقتدار ظاهر شویم. به همه این موارد میزبانی مسابقات ساحلی قهرمانی جهان را هم باید اضافه کرد که به احتمال فراوان به ایران سپرده خواهد شد و آمادگی این را داریم تا در صورت نهایی شدن، میزبان شایسته‌ای برای این سطح از مسابقات باشیم.

رئیس فدراسیون کبدی کشورمان در پاسخ به این سئوال که با چه تمهیداتی در سال گذشته موفق به کنار زدن رقبای مطرح و مدعی هندی و کسب کرسی ریاست فدراسیون آسیا شده، گفت: این مساله نیازمند مطالعه و تدابیر ویژه بود که در دستور کار قرار گرفت و در نهایت موفق شدیم این عنوان را برای ورزش ایران به دست آوریم. مهم این نیست که نام من به عنوان رئیس فدراسیون آسیا مطرح شود بلکه به دنبال نام ایران بودیم و بدون شک این مساله برای کبدی کشورمان منشا خیر و برکت خواهد بود و منافع حاصل از آن نیز به سود ورزشکاران و قهرمانان این رشته است.

اورسجی: بودجه ورزش نیاز به بازنگری دارد/ به دنبال میزبانی کبدی ساحلی جهان هستیم

او تصریح کرد: ۱۴۰۱ سال بسیار خوب و موفقی برای کبدی ایران بود، در این سال میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان بودیم و از سویی دیگر میزبانی انتخابات کنفدراسیون کبدی آسیا را هم بر عهده داشتیم؛ کسب کرسی ریاست قاره کهن هم کار ماندگاری بود که در ورزش کبدی محقق شد و تلاش ما این است که همین مسیر را ادامه دهیم تا به اهداف دیگر خود دست یابیم.

اورسجی تاکید کرد: برای کسب کرسی آسیا چند عامل مهم و موثر را پیش رو داشتیم، میزبانی مسابقات قهرمانی جهان و آسیا را در ادوار مختلف در ایران داشتیم، حضور تیم‌های ملی مردان و بانوان در رده‌های مختلف سنی و قرار گرفتن آنها بر سکوهای قهرمانی آسیا و جهان نیز یکی دیگر از عوامل موثر در این بخش بود و مسئله سوم و مهم دیگر دیپلماسی اثرگذار ورزشی بود که طی یک برنامه مشخص و مدون در دستور کار قرار دادیم که در نهایت با ارتباط مستمر با کشورهای مختلف توانستیم به حق واقعی خود در کبدی آسیا دست پیدا کنیم.

اورسجی: بودجه ورزش نیاز به بازنگری دارد/ به دنبال میزبانی کبدی ساحلی جهان هستیم

رئیس فدراسیون کبدی آسیا تاکید کرد: برای آنکه بخواهیم در ورزش آسیا و جهان عملکرد موفقی داشته باشیم باید فاکتورهای لازم را لحاظ کرده و آن را به درستی عملیاتی کنیم. خوشبختانه در فدراسیون کبدی ایران از بُعد نیروهای متخصص و حرکت بر اساس یک برنامه مدون و علمی مشکلی نداریم اما مشکل اصلی ما در بخش بودجه و زیرساخت‌های ورزشی است که باید برای آن فکری اساسی کرد. در بحث بودجه و مسائل اقتصادی و نداشتن فضاهای اختصاصی نیازمند حمایت‌های بیشتر هستیم، توجه و حمایت از هیئت‌های ورزشی هم باید مد نظر قرار گیرد تا در بعد توسعه همکاری و شناخت استعدادها هم بتوانیم نقش اثرگذار خود را به خوبی ایفا کنیم.

او ادامه داد: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید در افزایش بودجه فدراسیون‌های ورزشی وارد عمل شوند چرا که با توجه به شرایط موجود این اعتباراتی که داریم پاسخگوی نیازهای ما در بعد قهرمانی نیست و اگر می‌خواهیم همچنان در سطح اول آسیا و جهان باشیم نیازمند حمایت و توجه مسوولان امر هستیم که امیدواریم این مساله در مجلس و سازمان برنامه و بودجه به خوبی مدیریت شود تا شاهد افزایش بودجه ورزش باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha