استان فارس در عرصه هنر انقلاب جایگاه متفاوت و جریان‌سازی دارد

شیراز-ایرنا-رئیس حوزه هنری فارس با اعتقاد به اینکه این استان در عرصه هنر انقلاب جایگاه متفاوت و جریان‌سازی دارد، گفت: بسیاری از جریان‌های هنری کشور متاثر از جریان هنر انقلاب در شیراز و هنرمندان این شهر شکل گرفته است.

وحید نمازی شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: امسال برای هشتمین سال متوالی است که هفته هنر انقلاب اسلامی در استان فارس برگزار می‌شود و طبق سنت هر ساله برنامه‌های متنوعی برای این هفته در مرکز استان و سایر شهرستان‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: امسال تمام تلاش خود را بکار گرفتیم که برخی از برنامه‌های محوری را در شهرستان‌های فارس اجرا کنیم و به جای تمرکزگرایی سعی کردیم به اجرای این برنامه‌های محوری در شهرستان های مختلف بپردازیم.

پیشبرد فعالیت‌های حوزه هنری با رویکرد فرا شیراز

نمازی اضافه کرد: حوزه هنری فارس در سال جدید رویکرد و شعار فراشیراز را در تمام برنامه‌های فرهنگی لحاظ خواهد کرد و این رویکرد در هفته هنر انقلاب هم دنبال می‌شود.

وی افتتاح دفتر ادبیات پایداری در شهرستان استهبان را یکی از مهمترین برنامه‌ها در هفته هنر انقلاب دانست و گفت: استان فارس استان پهناوری است که ۳۷ شهرستان دارد لذا درصدد هستیم تا پایان سال این دفاتر در شهرستان‌های جهرم، کازرون و آباده راه‌اندازی شوند و پس از راه‌اندازی این دفاتر و شروع بکار آنها از نمایندگی‌ها و دفاتر حوزه هنری هم در شهرستان‌های مختلف بهره ببریم.

استان فارس در عرصه هنر انقلاب جایگاه متفاوت و جریان‌سازی دارد

برنامه‌های هفته هنر انقلاب در شهرستان‌های فارس

نمازی به بیان برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان فارس پرداخت و گفت: در شهرستان جهرم کارگاه مستند سازی یک روزه با حضور مصطفی شوقی مدیر خانه مستند برگزار می‌شود. در آباده برنامه مفصل روز عمر انقلاب به همراه کارگاه منطقه‌ای سرود اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در شیراز برنامه‌های متعددی در هفته هنر انقلاب برگزار خواهد شد، افزود: انتخاب چهره سال یکی از مهمترین برنامه‌ها در هفته هنر انقلاب است که امسال چهره سال در ۲۸ فروردین ماه در تالار حافظ معرفی خواهد شد.

معرفی هنرمند شاخص انقلاب

رئیس حوزه هنری فارس ادامه داد: هر سال در استان سنتی داریم که سال را با نام یک هنرمند شاخص انقلاب اسلامی رقم پیوند می‌زنیم تا کارها با برکت مضاعفی شکل بگیرد که امسال در آیین آغازین هفته هنر انقلاب اسلامی که در تالار حافظیه برگزار شد شهید محسن قرائتی از شهرستان فسا به عنوان هنرمند شاخص معرفی شد.

نمازی یادآور شد: همزمانی هفته هنر انقلاب اسلامی با شب‌های قدر فرصتی است تا بتوانیم احیای هنرمندانه برگزار کنیم. لذا سه شب احیای لیالی قدر در مسجد نصیرالملک با حضور هنرمندان و به شکل متفاوتی برگزار خواهد شد.

افتتاح دفتر هنر روایت پیشرفت

وی با بیان اینکه افتتاح دفتر هنر روایت پیشرفت یکی از مهمترین برنامه‌های این هفته است که برای نخستین بار در کشور در شیراز برگزار می‌شود، گفت: این مراسم در روز ۲۸ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

نمازی با اعتقاد به اینکه استان فارس از جایگاه ویژه‌ای در هنر برخوردار است، افزود: جایگاه هنر در استان فارس اثبات شده است و نیازی به اثبات ندارد. این استان در حوزه فرهنگ و هنر همواره در جایگاه ویژه‌ای قرار داشته و در هنر انقلابی هم از همین شرایط برخوردار است.

وی با بیان اینکه استان فارس به ویژه در عرصه شعر و ادبیات جزو استان‌هایی است که از هنرمندان توانمند و شناخته شده بهره می‌برد، گفت: شاعران استان فارس مرز استان را در نوردیدند و به چهره‌های ملی و فرا استانی تبدیل شده‌اند.

حضور پررنگ شاعران فارس در دیدار با رهبر معظم انقلاب

نمازی اضافه کرد: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با شاعران می‌توان گفت استان فارس هم از نظر تعداد شاعران و هم از لحاظ تعداد شعرهای خوانده شده از سایر استان‌ها پیشی گرفته بود؛ بیش از ۱۰ شاعر از استان فارس در این دیدار حضور داشتند و چهار شاعر از این استان هم شعرخوانی کردند. لذا می‌توان قاطعانه گفت استان فارس در عرصه هنر انقلاب جایگاه متفاوت و جریان‌سازی دارد.

رئیس حوزه هنری فارس اظهار کرد: هرچند در عرصه هنری استان نیاز به حمایت‌ها و انسجام بیشتری داریم؛ به عنوان مثال در حوزه زیرساخت‌ها با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم اما فی نفسه جامعه هنری انقلابی فارس جامعه قابل اعتنا و مهمی است و بسیاری از جریان‌های هنری کشور متاثر از جریان هنر انقلاب در شیراز و هنرمندان شیراز شکل گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha