۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85076626
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۴۰ هکتار گلخانه در چهارمحال و بختیاری در دست احداث است

شهرکرد- ایرنا- مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ۵۶ هکتار گلخانه در قالب ۱۸۰ واحد در استان فعال و در دست بهره‌برداری و ۴۰ هکتار نیز در قالب ۷۰ واحد در دست احداث است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم شیرانی روز شنبه در آیین افتتاح نخستین گلخانه شیشه‌ای این استان اظهار داشت: توسعه کشت‌های گاخانه‌ای نه تنها از سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است بلکه یکی از برنامه‌های مهم استان و تاکید استاندار پیگیری این مهم است.

وی ادامه داد: در همین راستا احداث سالانه ۱۰۰ هکتار گلخانه در استان پیش‌بینی شده است و در حال حاضر همین تعداد گلخانه در نوبت دریافت تسهیلات قرار دارد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: امید می‌رود امسال با ابلاغ تسهیلات جهش خوبی را در توسعه گلخانه‌های استان شاهد باشیم.

شیرانی در ادامه با اشاره به بهره‌برداری از نخستین واحد گلخانه شیشه‌ای استان، افزود: این واحد به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ مترمربع احداث شده است که از مزایای آن استحکام در برابر برف و باران و عبور نور برای محصولات نیازمند به نور آفتاب می‌توان اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که به سبب استحکام بالا، هزینه تمام شده این واحدها بیش از دیگر واحدهای گلخانه‌ای است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تامین گاز را از مهمترین موانع احداث واحدهای گلخانه در استان عنوان کرد و گفت: علاوه‌بر آن هنوز هیچ واحدی برای بسته‌بندی محصولات گلخانه‌ای استان احداث نشده است و همین موضوع بر ارزش افزوده این محصولات تاثیر منفی دارد.

به گزارش ایرنا، تا پایان سال ۱۴۰۰ سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به کمتر از ۳۰ هکتار می‌رسید اما با حمایت‌های دولت سیزدهم این میزان به چند برابر افزایش پیدا کرده است.

یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۷ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۹۵۹ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha