۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85076934
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تایید افت فشار آب در شهداد کرمان

۱۹ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85076934
تایید افت فشار آب در شهداد کرمان

کرمان - ایرنا - افت فشار آب در شهداد کرمان گلایه های مردمی را طی روزهای اخیر در پی داشته و این مشکل در حالیست که اخیرا تعمیراتی روی شبکه آبرسانی این بخش انجام شده و مسئولان می گویند باید کل شبکه اصلاح شود.

برخی شهروندان روز شنبه در تماس با خبرگزاری ایرنا از ضعف زیرساختی این بخش خبر دادند، آنان همچنین اعلام کردند وضعیت مردم این بخش در حوزه آب همزمان با گرم شدن هوا و نیاز بیشتر به مایع حیات، بسیار حادتر است و روزانه با مشکل افت فشار آب روبه رو هستند.

این افراد که می گویند سال های گذشته نیز در این مواقع از سال چنین مشکلاتی داشته اند همچنین تاکید دارند فشار آب خیلی کم است و کفاف نیاز را نمی دهد.

در این زمینه خبرنگار ایرنا موضوع را از بخشدار شهداد پیگیری و وی نیز اعلام کرد که شبکه آبرسانی این شهر بسیار فرسوده و تعمیرات انجام شده نیز مُسَکِنِ مقطعی بوده است که برای اصلاح کل شبکه آبرسانی شهر شهداد به جذب بیش از ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز وجود دارد.

مشکل فرسودگی شبکه آبرسانی در شهداد درحالی مطرح شده که بسیاری از دیگر مناطق استان بویژه شهر کرمان نیز با این مشکل روبه رو هستند و فرسودگی شبکه علاوه بر افت فشار آب سبب هدر رفت آن نیز در شرایط خشکسالی می شود.

توضیحات بخشدار

بخشدار شهداد با اشاره مشکل اُفت فشار آب این شهر گفت: درحال برآورد هزینه اصلاح شبکه فرسوده آب شهری شهداد هستیم اما این طرح با توجه به برآورد اولیه، به ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رضا اعتماد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شبکه آب شهداد قدیمی و فرسوده است و با این وجود مردم این شهر هرچند وقت یکبار با مشکل فشار کم آب شهری روبه رو می شوند.

وی اظهار کرد: اخیرا اقدام به اصلاح شبکه آبرسانی در قسمت هایی از بخش شهداد شده است اما هنوز نیاز به تعمیرات اساسی در این شبکه وجود دارد.

بخشدار شهداد تصریح کرد: یکسری اقدامات به صورت مُسَکِن کوتاه‌مدت روی شبکه آب این بخش انجام می شود اما همچنان نیاز داریم کل شبکه آبرسانی شهداد اصلاح و بازسازی اساسی شود.

وی با بیان اینکه قطعی آب نداریم و مشکل فقط مربوط به فشار آب در برخی نقاط بویژه شهر شهداد است گفت: آب این منطقه از محل منابع چاه تامین می شود.

اعتماد با بیان اینکه وضعیت آب شهداد همچون دیگر زیرساخت های این بخش رو به راه نیست گفت: مردم این شهر همواره با این مشکل زیرساختی اساسی درگیر هستند.

شهر شهداد از توابع شهرستان کرمان در فاصله ۹۶ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان و در جوار کویر جهانی لوت قرار گرفته است که از مقاصد مهم گردشگری به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha