۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۶:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85077485
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده جمهوری‌خواه: آمریکا باید تهدید چین علیه تایوان را جدی بگیرد

تهران- ایرنا- «مایک کالاگر» رئیس کمیته منتخب مجلس نمایندگان آمریکا در امور چین گفت که ایالات متحده باید تهدید پکن علیه تایوان را جدی بگیرد.

به گزارش ایرنا، این نماینده جمهوری‌خواه ایالت ویسکانسین شنبه به آسوشیتدپرس مدعی شد که شی جینپینگ رئیس جمهوری چین قصد دارد تایوان را با سرزمین اصلی چین متحد کند.

وی که هفته گذشته در ایالت کالیفرنیا با «تسای اینگ ون» رئیس حکومت تایوان دیدار کرد، گفت: ما باید هر کاری که لازم است انجام بدهیم تا بازدارندگی خود را در برابر چین تقویت کنیم و شی جین پینگ به این نتیجه برسد که نمی‌تواند این کار را ( تایوان را سرزمین اصلی خود بداند ) عملی کند.

کالاگر اظهار کرد که کنگره باید تعهدات نظامی خود را در مقابل تایوان تقویت کرده و امریکا سامانه‌های تسلیحاتی به این جزیره ارسال کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که چین شنبه ده‌ها کشتی جنگی و جت جنگنده را برای برابری رزمایشی به اطراف تایوان فرستاد.

به نوشته آسوشیتدپرس، این رزمایش اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل ملاقات نمایندگان آمریکا با رئیس حکومت تایوان قلمداد می‌شود.

تایوان پس از جنگ داخلی، در سال ۱۹۴۹ از چین جدا شد. آمریکا در سال ۱۹۷۹ روابط رسمی با تایوان را قطع و با چین روابط رسمی برقرار کرد.

پکن، جزیره تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند. آمریکا سیاست «چین واحد» را پذیرفته اما از پذیرش ادعای پکن در مورد تایوان خودداری کرده و همچنان بزرگ‌ترین تامین‌کننده کمک‌های نظامی و دفاعی تایوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha