۲۰ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۵۲
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 85077963
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوادث ناشی از کار ۱۳ درصد در واحدهای تولیدی لرستان کاهش یافت

خرم آباد – ایرنا - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حوادث ناشی از کار با افزایش بازرسی ها از کارگاه های پرخطر استان طی سال گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان علی جهانی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد حوادث ناشی از کار در کارگاه های ساختمانی اتفاق می افتد اظهار داشت: حادثه های ناشی از کار یکی از مهمترین عوامل از دست دادن نیروی انسانی، هدررفت سرمایه و زمان و تهدیدی برای توسعه محسوب می شوند که باید با برنامه ریزی و آموزش برای جلوگیری از وقوع این اتفاقات اقدام کرد.

جهانی اظهار کرد : کارشناسان این اداره‌کل سال گذشته بیش از ۶ هزار نفر آموزش‌های تخصصی ایمنی و بهداشت‌کار به کارگران و کارفرمایان ارائه کرده‌اند همچنین در مقاطع زمانبدی شده و موردی ۹ هزار ۲۲۰ بازرسی از سطح کارگاه های استان انجام دادند که نسبت به مدت مشابه قبل افزایش داشته است .

وی افزود: تفاهم نامه هایی با نظام مهندسی و شهرداری های لرستان در رابطه با کارگاه های ساختمانی پر خطر منعقد شده است تا مهندسان ناظر این کارگاه ها واحدهای پر خطر را معرفی کنند که در این راستا موارد پر خطر و نا ایمن به کارفرمایان و کارگران تذکر داده می شود.

وی به منطقه بندی کارگاه های پر خطر در سطح استان اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۲ بازرس کار، بازرسی و آموزش های ایمنی را در واحدهای اقتصادی استان انجام می دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به مقررات فصل چهارم قانون کار ماده ۸۵ و ۹۵ قانون کار، تاکید کرد: کارفرمایان مکلف به رعایت الزامات قانونی و مصوبات شورای عالی حفاظت فنی به منظور حفظ و صیانت از نیروی انسانی هستند و در این راستا فقط پیمانکار دارای صلاحیت، تایید می شود.

جهانی اظهار داشت: با توجه به ماده ۱۰۵ قانون کار و با هدف صیانت از نیروی کار، بازرسان بدون اغماض در بازرسی ها موارد و مسائل پرخطر در کارگاه ها را تذکر و کارفرمایان را در صورت عدم رعایت موارد، به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

بیش از سه هزار واحد تعاونی با اشتغال بیش از ۳۰ هزار نفر در لرستان فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha