نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی با یاد شهیدمرتضی آوینی آغاز شد

تهران- ایرنا- آیین افتتاحیه نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی با حضور مسئولان و مدیران حوزه هنری، هنرمندان و جمعی از مردم هنردوست در جوار مزار شهیدمرتضی آوینی برگزار شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی حوزه هنری، نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی امروز- یکشنبه(۲۰ فروردین) در جوار مزار شهید مرتضی آوینی آغاز شد و در ابتدای این مراسم، گروه موسیقی به نواختن آثاری پرداخت. سپس حاضران با گرد آمدن بر سر مزار شهید آوینی، برای شادی روح این شهید هنرمند فاتحه‌ای قرائت کردند.‌

در این مراسم محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، علی فروزانفر معاون هنری، سعید لشگری معاون استان‌ها، کوروش زارعی مدیر مرکز نمایش، امیر اسماعیلی مدیرکل روابط عمومی و علی قربانی مدیر سازمان سپهر سوره حوزه هنری به همراه کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عباس محمدی شاعر و طنزپرداز، سعید بیابانکی شاعر، حسین عصمتی مجسمه‌ساز و سیدحمید آل‌هاشم گرافیست و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر حضور داشتند.

پس از غبارروبی مزار شهیدآوینی هنرمندان باحضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) ضمن برپایی نماز جماعت با آرمان‌های معمار انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

نهمین هفته هنر انقلاب اسلامی با یاد شهیدمرتضی آوینی آغار شد

هفته هنر انقلاب اسلامی هر ساله، همزمان با سالروز شهادت مرتضی آوینی (شخصیت برجسته هنری و انقلابی) کشور از ۲۰ تا ۲۷ فرودین برگزار می‌شود و طی آن علاوه بر معرفی چهره برتر هنر انقلاب سال، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

امسال نیز قرار است طی این هفته، چهره برتر هنر انقلاب در سال ۱۴۰۱ معرفی شود. سال گذشته (۱۴۰۰) عبدالحمید قدیریان هنرمند مطرح کشورمان به عنوان چهره برتر هنر انقلاب معرفی شده بود.

پس از شهادت مرتضی آوینی در روز بیستم فروردین سال ۱۳۷۲، با پیشنهاد شاعران، نویسندگان و هنرمندان حوزه هنری به رهبر معظم انقلاب، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» و پس از آن، این هفته به عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

امسال نهمین سالی است که حوزه هنری، هفته هنر انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارد، افتتاح نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی از آثار هفته هنر انقلاب اسلامی در گالری ابوالفضل عالی و «مبشران» (عکس‌های سیدجواد میرحسینی از مبلغان، مواسات و بیماری همه‌گیر کرونا) ساعت ۱۶ در گالری شماره یک خانه عکاسان از برنامه‌های نخستین روز این هفته در تهران است.

نمایشگاه «خط سوره» با مروری بر روی جلد و فهرست مطالب منتشر شده مجله سوره در دوره‌های پیشین ۲۱ فروردین ساعت ۱۵ در گالری شماره ۲ خانه عکاسان افتتاح می‌شود و تا دهم اردیبهشت در این گالری دایر است.

نشست تخصصی «مجله سوره و سینما» با حضور نعمت‌الله سعیدی، امیر قادری و بهروز افخمی ۲۴ فروردین ساعت ۱۶ در گالری شماره ۲ خانه عکاسان برگزار می‌شود، همچنین ۲۵ فروردین؛ نشست مطالعاتی درباره عکس و عکاسی انقلاب اسلامی با ارائه استاد علیرضا کمره‌ای ساعت ۱۶ در گالری شماره یک خانه عکاسان و نشست تخصصی «مجله سوره و هنرهای تجسمی» با حضور پرویز اقبالی، مسعود نجابتی و سعید فرجی ساعت ۱۶ در گالری شماره ۲ خانه عکاسان میزبان علاقه‌مندان است.

برگزاری نشست تخصصی «مجله سوره و ادبیات» با حضور یوسفعلی میرشکاک، رضا امیرخانی و محسن مومنی‌ شریف ۲۶ فروردین ساعت ۱۶ در گالری شماره ۲ خانه عکاسان و جشن «عهده سوره» نشست صمیمانه با اهالی مجله سوره به پاس ارج نهادن به سردبیران، تحریریه و نویسندگان دوره‌های پیشین ۲۷ فروردین ساعت ۲۰ در تالار سوره از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی است.

همچنین در هفته هنر انقلاب اسلامی فروشگاه‌های سوره مهر در سراسر کشور با تخفیف ۲۵ درصد میزبان علاقه‌مندان هستند و همچنین مخاطبان می‌توانند در صورت خرید بلیت از طریق سایت «گیشه هفت» ۲۶ فروردین با تخفیف ۵۰ درصدی از فیلم‌های در حال اکران در سینماهای حوزه هنری بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha