معاون استاندار: فارس پذیرای چهار میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر نوروزی بود

شیراز - ایرنا - معاون زیارت و گردشگری استانداری فارس گفت: چهار میلیون و ۱۰۰ هزار مسافر نوروزی طی تعطیلات در این استان اقامت کردند که ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از این شمار با سفر به شیراز، در این شهر اسکان داشتند.

به گزارش ایرنا، محمد فرخ‌زاده یکشنبه در نشست شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه ستاد خدمات سفر چهار ماه قبل از فرا رسیدن نوروز راه‌اندازی شد، اظهار کرد: فارس با وجود بازرسانی که به استان سفر داشتند، از منظم‌ترین استان‌های کشور بود و جزو سه استان برتر کشور در این خصوص قرار گرفت.

وی ادامه داد: باتوجه به نظم موجود بین دستگاه های اجرایی و مدیریت شهری شاهد ترافیک و شلوغی کمتری بودیم.

فرخ‌زاده با اشاره به در صدر بودن مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان فارس در آمار بازدیدکنندگان کشور، افزود: حافظیه با ۴۰۵ هزار نفر بازدیدکننده رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد و پس از آن مجموعه سعدیه، تخت جمشید و پاسارگاد در مجموع یک و نیم میلیون نفر بازدیدکننده داشت.

معاون گردشکری و زیارت استانداری فارس یادآور شد: امسال با همتی که وجود داشت تصادفات منجر به فوت ۱۹ درصد نسبت به سال گذشته و میزان آمار جرحی نیز پنج درصد کاهش داشت.

وی اضافه کرد: بر پایه آمار اداره کل حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، تعداد تردد نوروزی در این استان ۲۸ میلیون بوده است که افزایش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha