انعکاس رویدادهای حرم مطهر شاهچراغ(ع) مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد

شیراز-ایرنا- تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: جلسات، رویدادها و سلسله برنامه‌های اعتقادی و معرفتی به صورت مستمر در این حرم مطهر برگزار می‌شود که جا دارد انعکاس اخبار مربوط به این رویدادها مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیم کلانتری یکشنبه در دیدار سجاد خسروانیان رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس اظهارکرد: فلسفه ایجاد ناتوی فرهنگی مقابله با اتحاد جماهیر شوروی بود؛ بدون شک جهان‌بینی زیرساختی نظام‌های سوسیالیستی مانند شوروی زمینه ایجاد ناتوی فرهنگی را فراهم کرد.

نقش رسانه در مقابله با ناتوی فرهنگی

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن‌ موسی شاهچراغ(ع) با بیان اینکه ماهیت فرهنگی ناتو جدا و متفاوت از ناتو با رویکرد نظامی نیست، گفت: امروز ماهیت فرهنگی ناتو صورتی تکامل یافته و رشد داده شده است؛ می‌توان گفت ناتوی فرهنگی ائتلاف هزاران رسانه برای از پا در آوردن یک قدرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری افزود: این مسئله نشان می‌دهد که افکاری در جهان با هدف تبدیل جنگ سرد به جنگ نرم به مدیریت فضاها می‌پردازند و هزاران رسانه‌ با عملکردهای مختلف دست در دست هم می‌دهند تا یک قدرت را سرنگون کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ناتوی فرهنگی با ضریب چندبرابر نسبت به گذشته بکار خود ادامه می‌دهد؛ در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی هم همان جریان با شدت تمام کار می‌کند. این مسائل باعث می‌شود که به ارزش واقعی رسانه در دنیای امروز پی ببریم.

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: نقش رسانه امروزه به حدی جدی شده که می‌توان رسانه را به عنوان یکی از سلاح‌های پیشرفت کشور قلمداد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین کلانتری با اعتقاد به اینکه مقابله با رسانه از طریق رسانه صورت می‌گیرد، بیان کرد: جنگ نرم باید با جنگ نرم پاسخ داده شود و برای مقابله با جنگ فرهنگی باید با ابزار فرهنگی به میدان برویم؛ در چنین شرایطی کار رسانه از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که رسانه‌ها می‌توانند در برابر ناتوی فرهنگی بایستند.

ایرنا، رسانه‌ای باسابقه و ریشه‌دار 

وی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی جزو خبرگزاری‌های مطرح کشور است، یادآور شد: ایرنا یک رسانه باسابقه و ریشه‌دار است که به دلیل زیرساخت‌ها، امکانات و ظرفیتی که دارد از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است.

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) گفت: با همتی که افراد فعال در خبرگزاری جمهوری اسلامی دارند، این رسانه می‌تواند عملکرد خود را ارتقا دهد و در فضای رسانه‌ای کشور و حتی در بین رسانه‌های بین‌المللی دنیا بیش از پیش بدرخشد.

خبرنگاران رزمندگان در خط مقدم هستند

حجت الاسلام و المسلمین کلانتری افزود: نیروهای فعال در خبرگزاری جمهوری اسلامی مانند رزمندگان در خط مقدم هستند که می‌توانند در مقابله با دشمنان نقش‌آفرین باشند و اگر کوتاهی کنند قطعا در موفقیت دشمنان سهیم هستند.

وی به جایگاه حرم مطهر شاهچراغ (ع) در کشور اشاره کرد و یادآور شد: مرکزیت حرم مطهر شاهچراغ (ع) در فرهنگ دینی، ارتقا معرفت و ترویج ارزش‌های دینی در جنوب کشور منحصر به‌ فرد است و انتظار می‌رود تمرکز و توجه ویژه‌ای به این حرم شود.

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) با بیان اینکه استان فارس هم به لحاظ تعداد و تنوع آثار باستانی و هم از نظر وجود بزرگان فرهنگ و ادب جایگاه مطلوبی در کشور دارد، گفت: این استان از وجود سومین حرم اهل بیت(ع) بهره می‌برد و وجود این حرم موجب شده که این استان جایگاه ویژه‌ای در میان سایر استان‌های کشور داشته باشد. البته عده‌ای در تلاش هستند که آثار باستانی فارس را بیش از این مکان مقدس مطرح کنند اما این رویکرد، رویکردی غیرمنطقی است.

حرم مطهر شاهچراغ (ع) بزرگترین مرکز تجمعی مردم

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری افزود: حرم مطهر شاهچراغ(ع) به عنوان بزرگترین مرکز تجمعی مردم فارس محسوب می‌شود و با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم روبرو می‌شود و در مناسبت‌های مختلف حتی عید نوروز بیشترین تعداد بازدیدکنندگان را در بین اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس به خود اختصاص می‌دهد اما متاسفانه برخی از روی غرض و با هدف مشخص جایگاه حرم مطهر بین مردم را نادیده می‌گیرند و به بزرگنمایی دیگر آثار تاریخی استان فارس می‌پردازند؛ به اعتقاد بنده هر مکانی باید در جای خود دیده شود.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها نقش مؤثری در تغییر این نوع نگرش و رویکرد دارند، بیان کرد: جلسات، رویدادها و سلسله برنامه‌های اعتقادی و معرفتی به صورت مستمر در حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار می‌شود که جا دارد انعکاس اخبار مربوط به این رویدادها مورد توجه رسانه‌ها قرار بگیرد چراکه انعکاس این نوع رویدادها موجب می‌شود که بسیاری از مسایل و شبهات اعتقادی و فکری جوانان و نوجوانان حل و مسایل انقلاب تبیین شود.

تولیت حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ادامه داد: رسانه‌ها باید بخش ویژه‌ای برای انعکاس اخبار مربوط به حرم مطهر در نظر بگیرند.

ضرورت پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی استان از حرم شاهچراغ

حجت‌الاسلام والمسلمین کلانتری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند همه دستگاه‌های اجرایی باید به پشتیبانی حرم مطهر شاهچراغ (ع) به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) بپردازند تا این مکان مقدس به جایگاه واقعی خود دست یابد؛ بدون شک خبرگزاری جمهوری اسلامی هم می‌تواند در این مسیر نقش‌آفرین باشد.

انعکاس رویدادهای حرم مطهر شاهچراغ(ع) مورد توجه رسانه‌ها قرار گیرد

لزوم پیوست رسانه‌ای برای اقدامات دستگاه‌های اجرایی

ریس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه همه اقدامات دستگاه‌های اجرایی و دولت باید پیوست رسانه‌ای و فرهنگی داشته باشد، گفت: بدون شک خبرگزاری جمهوری اسلامی همه ظرفیت و پتانسیل خود برای پوشش رویدادهای حرم مطهر شاهچراغ(ع) که نگین درخشان استان فارس است بکار می‌گیرد.

خسروانیان با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان مهار تورم و رشد تولید افزود: برای تحقق این شعار باید پیوست رسانه‌ای تهیه و تولید محتوا متناسب با این پیوست انجام شود. این اقدام موجب می‌شود تا بتوانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

وی ادامه داد: علاوه بر تبیین دستاوردهای نظام و دولت، پیگیری دغدغه‌های مردم و مطالبه‌گری از مقامات و مسئولان را یکی از مهمترین رسالت‌ها و ماموریت‌های خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان می‌دانیم و در این مسیر گام برمی‌داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha