۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85078765
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در زنجان به صفر درجه می‌رسد

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۲۶
کد خبر: 85078765
دمای هوا در زنجان به صفر درجه می‌رسد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف استان به صورت تدریجی کاهش می‌یابد و از روز چهارشنبه هفته جاری احتمال رسیدن آن به صفر درجه وجود دارد.

حسین سلطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان استان زنجان قسمتی ابری و همراه با گرد و غبار است و از بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی یادآور شد: از فردا بر شدت وزش باد در این منطقه افزوده می شود که با بارش های خفیف و پراکنده نیز همراه است.

سلطانی اظهار کرد: برای روز چهارشنبه هفته جاری بارش باران، تگرگ و وقوع رعد و برق پیش بینی و در این خصوص نیز هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده است.

وی میزان بارش های روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را شدید عنوان کرد و گفت: این بارش ها موجب آبگرفتگی معابر و مسیل ها و طغیان رودخانه ها می شود.

سلطانی از هم استانی ها خواست در این مدت از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها و حضور در ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق خودداری کنند.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته روستای حلب با ۲۴ درجه سانتیگراد و خیرآباد با سه درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان زنجان بوده است.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، بیان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوا در زنجان ۶ و ۲۰ درجه، خرمدره ۶ و ۲۱ درجه، ابهر هفت و ۲۲ درجه، آببر ۱۰ و ۲۲ درجه، سلطانیه چهار و ۲۱ درجه، قیدار پنج و ۲۱ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۳ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha