۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85078940
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری نشست سه جانبه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا

۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۱۴:۲۸
کد خبر: 85078940
برگزاری نشست سه جانبه ژاپن، کره جنوبی و آمریکا

تهران- ایرنا - کره جنوبی، یک منبع آگاه گفت آمریکا و ژاپن اواخر این هفته نشست سه جانبه در سطح مقامات نظامی عالی رتبه سه کشور در آمریکا درمیانه افزایش تهدیدهای کره شمالی در منطقه برگزار خواهند کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، نشست سه جانبه مقامات عالی رتبه نظامی آمریکا، کره جنوبی و ژاپن در میانه افزایش تهدیدهای کره شمالی و با هدف تقویت تلاش ها برای بازدارندگی اواخر این هفته در آمریکا برگزار خواهد شد.

براساس اطلاعات یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود قرار است مذاکرات سه جانبه نمایندگان وزیران دفاع این سه کشور روز جمعه برگزار شود. آخرین نشست مذاکرات سه جانبه نمایندگان وزیران دفاع این سه کشور به شکل مجازی در سال ۲۰۲۰ برگزار شده بود.

پیش بینی می شود سه طرف پیرامون راه هایی درباره توافقنامه ای که رهبران سه کشور در اجلاس سال گذشته برای به اشتراک گذاری هشدارهای موشکی در زمان مناسب برای مقابله با تهدیدهای موشکی و هسته ای کره شمالی به بحث و تبادل نظر بپردازند.

این نشست در میانه افزایش تنش ها از جمله انجام آزمایش حمله پهپادهای زیردریایی هسته ای و رونمایی از کلاهک هسته ای تاکتیکی هواسان ۳۱ کره شمالی برگزار خواهد شد.

همکاری امنیتی سه جانبه آمریکا با متحدان آسیایی اخیرا پس از اعلامیه ای سئول درخصوص حل و فصل مسائل مربوط به خسارت قربانیان کارگری جنگ ژاپن دچار کشمکش شد.

در آستانه برگزاری این نشست ۳ جانبه قرار است روز سه شنبه و چهارشنبه سئول و واشنگتن مذاکرات معمول درمورد مسائل دفاعی در پایتخت آمریکا داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha