۲۱ فروردین ۱۴۰۲، ۲۳:۵۱
کد خبر: 85079470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختلال مخابراتی در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضوی برطرف شد

مشهد- ایرنا- فرماندار کلات گفت: اختلال روز دوشنبه در شبکه تلفن همراه و اینترنت ثابت در شهرستان‌های کلات و درگز خراسان رضضوی پس از ۶ ساعت برطرف شد.

علی صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنااظهارداشت: در پی قطع خط فیبر نوری در شهرستان درگز، ارتباط تلفن همراه و اینترت ثابت در شهرستان کلات قطع شد.

وی افزود: فیبرنوری کلات از مسیر قوچان -درگز- لائین به کلات می رسد و قطع این مسیر موجب اختلال مخابراتی برای شهرستان می‌شود.

فرماندار کلات ادامه داد: طی ۱۳ ماه و در اثر حوادث مختلف طبیعی و عمرانی تاکنون چهار بار فیرنوری و به تبع آن شبکه مخابراتی شهرستان دچار اختلال شده است.

وی بیان کرد: از آنجایی که شبکه فیبرنوری کلات یک سویه بوده و به نقطه دیگری متصل نیست و عملا در بن بست قرار دارد، قطع شبکه موجب قطع کاملا ارتباطات مخابراتی شهرستان می شود.

صلاحی افزود: احداث شبکه فیبرنوری از کلات تا مشهد در دست احداث هست اما کمبود بودجه و مسائل اجرایی موجب کندی تکمیل این طرح مهم شده است.

شهرستان مرزی ۳۷ هزار نفری کلات در ۱۵۸ کیلومتری شمال شرق مشهد دارای چهار شهر کلات، حسن‌آباد لایین، چنار و زاوین است. حدود ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کلات شهرنشین و بقیه به دامداری و کشاورزی مشغول هستند.

پیمانکار مخابرات شبکه فیبرنوری را قطع کرد

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار درگز نیز به ایرنا گفت: در اثر حفاری پیمانکار شرکت گاز در محدوده "قزح قز" و برخورد تیغه بیل مکانیکی، فیبر نوری مخابرات قطع شد.

علی اکبر محدث افزود: قبلا نقشه عبور فیبرنوری به اطلاع پیمانکار رسیده بود و متاسفانه بی توجهی عوامل اجرایی موجب قطع فیبرنوری شد و اینترنت ثابت و تلفن و اینترنت همراه شهرستان قطع شد.

وی بیان کرد: در نهایت ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه فیبر نوری تعمیر و شبکه وصل شد با این حال مقرر شد با عاملان این حادثه برخورد جدی شود.

شهرستان مرزی، کوهستانی و ۷۵ هزار نفری درگز در ۲۵۴ کیلومتری شمال مشهد و در جوار مرز ایران و ترکمنستان علاوه بر چهار شهر درگز، لطف‌آباد، نوخندان و چاپشلو ۱۲۲ روستا دارد که ۱۱۰ روستای آن دارای جمعیت بیش از ۲۰ خانوار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha